Японският автомобилен производител Toyota Motor направи бранда си символ на стойността и ефективността, а нейният изпълнителен директор си спечели подобна репутация със своето "символично" възнаграждение, предаде "Блумбърг".
Въпреки че дружеството за миналата година генерира най-високата възвръщаемост сред петте най-големи автомобилни производители по размер на продажбите в света, председателят му Акио Тойода, е най-ниско платеният автомобилен шеф сред топ 5. Той печели по-малко от една десета спрямо неговия най-добре платен колега в сектора.
Тойода е внук на основателя на автомобилния гигант. Той помогна на управляваната от него компания да се възстанови от разрушителното земетресение и последвалото след това цунами в Япония през март 2011 г. и изтеглянето на милиони автомобили.
Акциите на компанията се покачиха с 26% през тази година в доларово изражение на борсата в Токио, след като автомобилният производител си върна титлата "най-голям автомобилен производител" от General Motors.
Заплащането на Тойода през 2012 г. е в размер на 184 млн. йени (1,9 млн. долара). Това представлява нарастване с около 35% в сравнение с предходната година, показват данните на Министерството на финансите на Япония.
Същевременно Алън Мълали, шеф на американската Ford е най-добре платеният сред първите пет автомобилни ръководители. Той е взел към 21 млн. долара през 2012 г., според данни на
"Блумбърг".
От своя страна Мартин Винтеркорн, главен изпълнителен директор на германската Volkswagen (VW), получава 14.5 млн. евро (19 млн. долара), а Дитер Зетше от Daimler взима 8.15 млн. евро. Дан Акерсън от автомобилният
производител от Детройт - General Motors получава заплата от 11 млн. долара.
Това съвсем не означава, че Тойода е беден. Той контролира към 0,13% от акциите на производителя на автомобили, на стойност 256 млн. долара. Този дял му генерира дивиденти на стойност около 4,2
млн. долара за година.