Кой е най-добрият български мол?

20.03.2013 | 14:50
по статията работи: Петя Бързилска
Проучване показва, че столичните молове не са сред най-добре представящите се в очите на клиентите
Кой е най-добрият български мол?

Едни от най-посещаваните места за пазаруване са съвременните молове. В България в последните няколко години в редица градове се появиха големи търговски центрове, които привлякоха значителна част от потребителите. Дали обаче клиентите са доволни?

В периода 10 декември 2012 г. - 5 януари 2013 г. е проведено проучване „Таен клиент“ на International Service Check, в което тайни клиенти извършват наблюдения върху по-големите търговски центрове у нас. Направени са общо 178 проверки в 15 мола в страната.

От проучването се вижда, че моловете в столицата не са от най-добре представилите се у нас. Така например, най-големият мол по търговска площ у нас - The Mall (66 хил. кв. м) не присъства в тройката на най-добре оценените от клиентите търговски центрове в нито една от категориите, които анкетата засяга.

Тайните клиенти проверяват организацията, функционалността и атмосферата в търговските центрове, заедно с прилежащите към площи и организация на местата за паркиране на автомобили. Други оценени фактори при проучването са впечатленията от изгледа и компетентността на служителите работещи в част от търговските обекти, заведенията за хранене, а така също и клиентското обслужване в супермаркетите в моловете.

Средният общ резултат постигнат от всички проверени търговски центрове е 81,6%. Най-висока оценка получава Mall Galleria Burgas в град Бургас, чийто резултат е 95,8% от възможните точки. Търговският център е следван от Burgas Plaza Mall в град Бургас (88,2%) и Mall Plovdiv в град Пловдив (86,9%). За сравнение най-слаб резултат, получен от търговски център в това проучване, е 64,4%.

Организация и функционалност

Що се отнася до организацията в търговския център, където се оценяват параметри като осигурени среда за хора с увреждания и майки с деца, чистота, чистота и оборудване на тоалетни и др., средният резултат е 88%.

Най-високо оценени са впечатленията от изгледа на търговските центрове (97,8%), докато функционалността им е оценена най-слабо (78,3%). Моловете губят точки главно, защото нямат налични Информационен пункт и също липсата на места за сядане. Друг негатив е отсъствието на ясна маркировка върху указателните схеми (например, „Вие се намирате тук“), както и мръсни и лошо миришещи тоалетни.

Най-добър резултат в категорията организация и функционалност получава Mall Galleria Burgas (97,8%), Burgas Plaza Mall (95,0%) и Mall Varna (94,9%). Най-слабо представилия се търговски център получи 71,5% от възможните точки.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 19.11   461 г. – Либий Север е провъзгласен за римски император в Равена. 1493 г. – По време на втората си експедиция Христофор Колумб открива остров, който кръщава...