Несебър започва широкомащабна кампания за рекламирането си пред най-важните пазари в Европа за привличане на още туристи.
Промотирането на единствения град в България под закрилата на ЮНЕСКО ще върви по линия на 5 проекта с европейско финансиране, в два от които морската община е водеща.
Освен в чужбина кампания ще се води и в България. Независимо че е много разпознаваем сред родните летовници, идеята е броят им да се увеличи, писа в. "24 часа".
Община Несебър кандидатства като бенефициент и партньор по процедура "Програма за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини в България", отворена от Министерството на туризма. Основната цел на процедурата е рекламирането на туристическите услуги в Черноморското крайбрежие, което да доведе до повишаване на туристическата заетост в региона.
Морската община е водеща организация в два от проектите. Единият е "Промотиране на черноморска дестинация Бургас и Несебър на туристически пазари", който се реализира съвместно с общините Бургас и Царево, концесионера на бургаското летище "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД и туроператора "Балкан Холидейз Сървисис".
"Прекрасният Несебър – вашето място за почивка сред древни забележителности" е другият проект, който се изпълнява в пакет с оператора на бургаската аерогара и туроператора "Корендон Интернешънъл Травъл".
В рамките на същата процедура община Несебър участва като партньор.
Целта на няколко от проектните предложения е да бъдат обхванати основните туристически пазари - Великобритания, Полша, Чехия, Дания и Нидерландия, които осигуряват посетители на града и общината и като цяло на област Бургас.
В рекламната си стратегия Несебър ще включи всичко, което е негова запазена марка, свързано с природни дадености и културно-историческо наследство в комбинация с инфраструктура и предлагани услуги.
По проектните предложения, по които общината е бенефициент, се предвижда изпълнение на маркетингови планове на партниращите туроператори.
За целта щ е се използват комбинирани инструменти за реклама, които бързо и ефективно да достигнат до потенциалните клиенти, повишавайки разпознаваемостта на регион Несебър на целевите пазари Дания и Нидерландия.
Регионът не е непознат за двете държави, но стремежът на морските управници е броят на техните туристи да се увеличи още.
"Предвиждат се и комуникационни кампании за популяризиране на нашата дестинация и на вътрешния пазар. В рамките на проектите предстои масирана кампания за популяризация на Несебър, в която ще бъдат използвани различни рекламни инструменти.
Участията на общината в проектните предложения е възможност за получаване на безвъзмездно финансиране за рекламна дейност и начин за развитие на туристическа дестинация Южно Черноморие и община Несебър. Това
ще помогне за удължаване на активния сезон и уплътняване на заетостта на базата и за повишаване на интереса на българските и чуждестранните туристи", коментират от общината.
С отваряне на "Програмата за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини в България" Министерството на туризма е предприело стъпки да върне доверието за съвместна работа между доставчиците на туристически услуги и местните власти, коментират експерти в бранша.
Община Несебър, на чиято територия се намира най-големият ни черноморски курорт Слънчев бряг, посреща най-много туристи през лятото по Южното Черноморие, а в някои месеци изпреварва и Варна.
Идеята е освен пиковите юли и август базата да се пълни и в периферията на сезона, което засега е голям проблем пред българския морски туризъм.
Имаме всички дадености да го направим и с по-мащабна реклама това може се случи, казаха от кметството.