С промени в методиката за определяне на минималния размер на концесионното възнаграждение, приети днес от кабинета, ще се привлича инвестиционен интерес към по-слабо посещаемите досега плажове, съобщиха от пресслужбата на правителството. Става въпрос за плажни ивици, разположени далече от населени места или курорти.
Методологията беше публикувана за обществено обсъждане на 3 октомври, като срокът за това изтече на 17 октомври. Тя предвижда базата за изчисляване размера на концесионното възнаграждение да се определя по формула, която включва прогнозираният приход от едно плажно място, броят плажни места и коефициент, отчитащ съответствието на изградената леглова база в зоната до 3 км от морския плаж.
При изработването на методиката били отчетени специфичните особености и характеристики на всеки морски плаж (местоположение, степен на ползване, вид на туристически поток и други), както и възможностите за формиране на приходи, при определяне на минималната стартова цена при откриване на процедурите за възлагане на концесия.
Новата методика би трябвало да синхронизира цялостно специалната уредба на концесиите за морските плажове и да създаде възможност за оптимизиране началната база за формиране на минималното годишно концесионно възнаграждение в процеса на организиране на откритите процедури за възлагане на концесии на морски плажове.
Според съобщението, при изработването на текстовете са съобразени основните изисквания и условия при експлоатацията на морските плажове, определящи възможностите за реализиране на приходи от морския плаж, като в същото време се предоставя възможност за балансиран подход при възлагането на концесии за морски плажове.
Чрез приемането на методиката се цели и усъвършенстване на критериите за определяне на концесионното възнаграждение за морските плажове, отговарящ в максимална степен на особеностите при управлението им и гарантиращ законосъобразното им отдаване на концесия и ползване, и защита на обществените интереси.
Очакванията от приемането на новата методика е тя да спомогне за формирането на трайна и устойчива бизнес среда, която от своя страна да допринесе за увеличаване на инвестициите в туризма.