Туристическият орган на Тайланд (TAT) обяви подготовка за първата промоционална кампания в чужбина след пандемията на коронавируса. Това съобщи ръководителят на офиса на Ютасак Супасорн, съобщават местните медии.
Кампанията, която ще бъде насочена към ключови чужди пазари, трябва да стартира през второто тримесечие на 2021 г., период, в който ваксинациите срещу коронавирус ще бъдат в разгара си в повечето страни.
Основната задача ще бъде да привлече туристи от пазарите на „дълги разстояния“ за зимния сезон 2021/2022, главно за програми за „удължен“ престой. Причината за този средносрочен хоризонт на планиране в TAT е липсата на ясно разбиране за това как масовите ваксинации ще повлияят на възстановяването на туристическия пазар.
Безусловният приоритет в този смисъл е Китай - лидер по принос в туристическата индустрия в Тайланд. Засега обаче темпът на ваксинация в Поднебесната империя не поражда големи надежди за скорошно отваряне на границата. До средата на февруари Китай възнамерява да ваксинира само 50 милиона души. Това е по-малко от 3% от цялото население.
Кампаниите за ваксиниране са започнали в повечето страни, които Тайланд счита за ключови пазари, но нито една от тях все още не е обявила окончателно времето на постигане на т. нар. стаден имунитет.
Има и съмнение, че всички програми за ваксинация ще вървят по план. По-рано редица европейски държави заявиха, че изпитват смущения в доставките на ваксини за коронавируса. Това може да повлияе на очаквания момент на формиране на стадния имунитет и в резултат на това да измести очакваното време за рестартиране на туристическата индустрия.
През 2019 г. туристите от ЕС донесоха в тайландската икономика 448 милиарда бата (около 15 милиарда долара), което ги направи вторият най-голям поток в туристическата индустрия след китайските туристи.
Южна Корея - друг важен пазар - възнамерява да ваксинира 70% от населението не по-рано от септември.
Масовите ваксинации в Япония, от които туристите донесоха приблизително 3,1 милиарда долара в Тайланд през 2019 г., ще започнат едва през май. Времето за формиране на стадния имунитет на този пазар изглежда много неясно.
В същото време изискването за задължителна карантина остава основното възпиращо средство за чуждестранните туристи, каза Уичит Пракобгосол, президент на Асоциацията на тайландските туристически агенции. Ако това изискване бъде отменено сега, като се замени, например, със задължителни ваксинации, тогава тази година Тайланд може да приеме 10 милиона чужденци.
По негово мнение настоящата задача е да се изготви къс списък на страните с нисък риск, с които Тайланд може да сключи двустранни споразумения за формиране на „балони за пътуване“. Това са страните от Югоизточна Азия и САЩ. Първият етап трябва да започне до средата на годината, за да се осигури по-голям поток от туристи от третото тримесечие.
Мариса Сукошол Нунбхакди, президент на хотелиерската асоциация на Тайланд, отбеляза, че разпространението на ваксини е малко вероятно да възстанови бързо туризма до нивата от 2019 г.
Залогът обаче трябва да бъде поставен върху ваксинираните туристи, за които Тайланд и съседните страни трябва да обмислят един-единствен формат за „паспорти за коронавирус“.