Автор: Роб Махер, Управляващ директор, Myhome.bg
Ние смятаме, че пазарните сектори на недвижимите имоти, пътешествията и туризма, които безспорно са тясно свързани, в бъдеще могат да се развиват активно и последователно, ако се погледне сериозно на призива „Живейте в България". През последните години станахме свидетели на бурно развитие на бизнеса с ваканционни имоти и на внушителен растеж в строителството на жилища и търговски обекти в градовете. Нещата обаче се промениха и е време да докажем, че България все още е подходящо място за започване на нов бизнес или за приятно прекарване на ваканцията.
Пътешествията и туризмът са пазарен сектор, който е изключително важен за България и особено за пазара на недвижими имоти. Именно чрез тях новите клиенти опознават страната и започват да проявяват интерес към нея; благодарение на тях се поставят основите на стабилен бизнес. Въпреки това голям брой българи предпочитат да отидат на почивка в Турция или Гърция, като основната причина за това е лошото обслужване у нас. Ние знаем, че услугите в България не са на достатъчно добро ниво, но трябва ли вината за това да се търси изцяло в правителството и корупционните практики? Налице е интересен парадокс: Ирландия притежава много малка част от благоприятния климат на България, и въпреки това се радва на добре развита и стабилна туристическа индустрия.
Ние от myhome.bg "Живейте в България" вярваме, че не е далеч денят, когато туристическият бизнес ще се стабилизира и ще престанем да обвиняваме правителството и корумпираните чиновници за ниските продажби и недостатъчните приходи. Появила се в резултат на световната финансова криза, „нуждата" - майка на всяка изобретателност - ще подтикне служители, управители и собственици да подобрят бизнеса си, следвайки едно основно правило: независимо дали си собственик или служител, това е твоят бизнес и твоето бъдеще.
Инвеститорите винаги се стремят да узнаят неща, от които повечето хора не се интересуват. Ние самите знаем, че България „помъдрява". Тази година финансовата криза ще даде добър урок на онези пазарни сфери, за които високото качество не е приоритет. Според нашите прогнози през лятото на 2010 г. ще настъпи оживление в туристическия бизнес и подобряване на показателите от 2009 г. От сектора на недвижимите имоти могат да очакват завръщане на инвеститорите през 2011 г., след стабилизиране на цените.
Когато казваме, че България не използва в максимална степен маркетинговия си потенциал, имаме предвид две неща: първо, чужденците се нуждаят от (1) по-пълна картина на цялата страна, а не само от Слънчев бряг и Банско; има много какво да се види в България - моля посетете раздела за пътешествия в нашия сайт: https://myhome.bg/travel/. Второ, и може би по-важно, българските граждани се нуждаят от повече информация за бизнесите, предоставящи (2) качествени услуги.
Ако тези две изисквания се реализират, бизнесите, активно допринасящи за изграждането на позитивна национална идентичност, ще се облагодетелстват в голяма степен, а бизнесите, отворени към промяна ще се ориентират към прилагането на успешни бизнес модели. Това е и начинът пазарните сектори на недвижимите имоти, пътешествията и туризма да се развиват по-успешно.
Живейте в България!
*Статия на партньор на Econ.bg