Димитър Маргаритов: Качеството на туристическия продукт в България се подобрява

27.10.2018 | 10:00
по статията работи: Росен Бояджиев
Според Маргаритов положителното развитие на сектора е свързано с две основни обстоятелства. Първо, желанието на самите търговци да повишат качеството на предоставяната от тях услуга. И второ – бдителността на потребителите, които все по-често сигнализират
Димитър Маргаритов: Качеството на туристическия продукт в България се подобрява
Снимка: БГНЕС

Повече проверки, по-малко нарушения и спад на оплакванията от туристи отчита Комисията за защита на потребителите (КЗП) в последните периоди. Тези данни са в унисон с различните статистики, които говорят за подобряване качеството на туристическия продукт в България. Коментарът е на председателя на Комисията Димитър Маргаритов в предаването „Туризъм БГ” по БНТ. По негови думи все по-рядко се среща предоставянето на туристическа услуга в т.нар. некатегоризирани обекти за разлика от минали години, когато това е било честа практика. 

Според Маргаритов положителното развитие на сектора е свързано с две основни обстоятелства. Първо, желанието на самите търговци да повишат качеството на предоставяната от тях услуга. И второ – бдителността на потребителите, които все по-често сигнализират при проблем.

Все още при анализа на оплакванията от туристите, включително през последния туристически сезон, на преден план се откроява разочарованието на хората от разминаването между описаното в офертата и обективната реалност. „Има обещание за много услуги, които ще се предоставят на място, а впоследствие се оказва, че една част от тях изобщо не могат да се предоставят, а друга част пък могат, но в някакъв ограничен обем”, обясни Маргаритов. „Имали сме случаи, в които се оказва, че басейнът е в съседния хотел, а СПА-центърът е в по съседния, паркингът е общински и т.н.”, даде примери той. Председателят на КЗП каза още, че понякога търговците хитруват, като не посочват цените на различните услуги и ги определят в движение за всеки отделен потребител.  

Ол-инклузив пакетите невинаги осигуряват безплатно ползване на чадър и шезлонг, тъй като няма такова нормативно задължение. Но много често в офертата това се обещава, а на място се изисква за тях да бъде заплатено. „Тук има заблуда на потребителя и нелоялна търговска практика”, обясни председателят на КЗП. 

Маргаритов посочи, че при възникване на потребителски спор, основната цел на Комисията е да помогне на засегнатите граждани да получат точно това, за което са си платили или поне някакъв вид компенсация за разминатите очаквания. 

„Ако на територията на Европейския съюз български граждани срещнат проблем с туристическа услуга, със закъснял или отменен полет, загубен багаж и т.н., функциониращият към Комисията за защита на потребителите Европейския потребителски център би могъл да бъде полезен. Той осъществява координация със съответното бюро в държавата, в която се е случил проблемът. И по същия начин, по който ние бихме реагирали тук, ако става въпрос за чуждестранен гражданин, така и колегите от съответната държава реагират, за да се притекат на помощ на българските граждани”, разясни Маргаритов. 

По думите му все по-често се налага намесата на ЕПЦ поради зачестилите напоследък неприятни случаи на отменени или забавени полети. 

Маргаритов коментира и спецификата на зимния сезон в страни като България. „Той е много по-кратък и с много по-малък обем, отколкото летния. Има по-рискова група обекти – те са сезонни и работят за два-три, най-много четири месеца. Тези обекти се намират в курортите и селищата, които предлагат планински и ски туризъм. Сезонно се набира персонал, поддържката на такъв обект може да има някои слабости”, поясни той. „Нашата задача ще бъде още преди началото на сезона, както и в предишни години, да извършим проверка на проблеми обекти, за които сме констатирали различен тип нарушения и сме имали оплаквания на потребители в минали периоди, за да установим дали са преодолени и могат ли да започнат нормално да работят”, каза още председателят на КЗП. 

Маргаритов призова търговците към лоялност и коректност, за да може натрупаните през последните години положителен ефект и развитие да се запазят и задълбочат. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 15.11   1315 г. – В борбата си за независимост войските на новосъздадената Швейцарска конфедерация побеждават австрийската армия в битката при Моргартен. 1533 г. – В...