Статията е изпратена на Econ.bg от Александрина Йорданова (alexemotion@abv.bg) от Intersoft Ltd.
Защо имаме нужда от Интернет маркетинг? Този въпрос ми е задаван почти винаги, когато отида на разговор в някоя компания. Затова реших да обясня простичко, с чисто човешки думички, защо в днешно време рекламата в Интернет е важна.
Искам първо да разясня какво е Интернет реклама и с каква цел се прави тя.
За да научат хората за Вас и да имат шанс да станат Ваши клиенти, досега беше важно да имаш "магазин на кьоше" и реклама (във вестник, списание билборд, радио, телевизия). Това продължава да е важно и сега, а Интернет е нов вид средство за общуване.
Имаш стока, за да я продаваш – има нужда от магазин. За да е оборотен магазинът, той трябва да е на "кьоше" или на главна улица. Предлагаш услуга – имаш офис. За да имаш клиенти – рекламираш. Имаш сайт (аналога на магазин или офис) – за да носи печалба, трябва да излиза в началните страници на Google.
ПРЕДИ | ||||
какво | къде | местоположение | метод | резултат |
стока | +магазин |
+ на кьоше главна улица |
+ реклама (печатна, радио, ТВ...) |
= много продажби |
СЕГА | ||||
стока | + сайт | + челни позиции в Google и др. търсачки | + оптимизация и Интернет реклама | = много продажби |
Интернет е новата среда, в която все повече се пренасят както рекламният пазар, така и търговията като цяло. Все повече клиенти търсят нужната им стока чрез Интернет, а и все повече търговци я предлагат именно там.
Интернет вече е неизменна част от живота на съвременния бизнесмен. Защо се получава така? Уеб пространството дава информация за новини, оферти, промоции и СПЕСТЯВА време.
Вие сте строителна фирма и имате уеб сайт - това е визитната картичка пред партньорите и вашият магазин, шоурум или офис пред клиентите. За да започнете да печелите от този сайт, е нужно голям брой посещения на ден. Реално това са клиенти, влезли през вратата, разгледали са Вашите минали проекти, материали, с които работите и услугите, които предлагате.
Защо Интернет реклама?
Чрез Интернет можеш да предложиш своята услуга, само когато тя е нужна на потребителя. Така се дава право на избор, а не натрапване и дразнене, както е при маркетинговата кампания, направена да кара хората да купуват неща, които са им ненужни. Това създава едно спокойствие и доверие във Вашия потенциален клиент.
1. Нов и модерен вид средство за информация. Когато отидете на среща или в небрежен разговор все по-често Ви се задава въпроса „Какъв е адресът на Вашия сайт, за да се запозная по-спокойно с дейността Ви?".
2. Информацията, която давате за Вашия бизнес в сайта е много повече, отколкото е в един билборд, брошура, телевизионен клип.
3. Възможност да насочите рекламата към определен кръг от хора - Вашите потенциални клиенти, защото Интернет технологиите предоставят много начини да достигнете до тях.
4. Ниска цена - Вашата инвестиция е много ниска, а резултатът е по-голяма достъпност.
5. Рекламата в Интернет е ИЗМЕРИМА. Винаги и във всеки един момент можете да разберете колко човека са посетили Вашия сайт и от къде.
6. Рекламата в Интернет е гъвкава и лесно редактируема. Ако виждате, че резултатите не са това, което сте очаквали, може да смените тактиката и това не изисква огромни разходи.
Могат да се изброяват още много предимства, но тези са едни от най-важните.
Интернет постави началото на нова ера в рекламата и маркетинга. Високата скорост, лесната навигация и редакция, ниската цена, постоянното самоусъвършенстване, обратната връзка с клиента и още много
други фактори помагат на Интернет рекламата да трупа популярност.