Главният изпълнителен директор на „Феийсбук” Марк Зукърбърг каза, че водещата социална мрежа се бори да намери начини да се справи с “дълбоко фалшиви” видеоклипове, които имат потенциала да мамят и манипулират потребителите в огромни мащаби.
Зукърбърг заяви , че „Фейсбук” се опитва да определи дали „фалшификатите” се различават от дезинформацията и добави, че “има много доказателства, че са /такива – бел ред./.”, съобщи АФП
Говорейки пред фестивала “Аспен Идеас” в Колорадо, Зукърбърг каза, че „Фейсбук” и други социални мрежи ще се изправят пред предизвикателството да се справят с фалшификатите в мрежата, тъй като те увеличават усилията си за премахване на дезинформацията и че компанията все още оценява какво да прави.
“Мисля, че казвайки, че „глупостите” са различни от дезинформацията, това е разумна перспектива”, каза той.
„Вероятно е разумно да имаме различна политика и да се отнасяме към това по различен начин, отколкото да се отнасяме с обикновената, невярна информация в интернет.”, заяви Зукърбърг на форума.
Коментарите идват на фона на нарастващата загриженост относно фалшификатите в интернет, които ползват изкуствен интелект, за да изглеждат истински.
По-рано този месец „Фейсбук” реши да не сваля фалшив клип на самия Зукърбърг в „Инстаграм” с уговорката, че главният изпълнителен директор няма да се ползва със специално отношение.
Онлайн платформите се движат „по острието на бръснача”, като работят за изкореняване на дезинформацията и усилията за манипулация и същевременно отстояват свободата на словото в интернет.
Зукърбърг каза, че това е постоянно предизвикателство, като повтори позицията си, че „Фейсбук” не трябва да бъде арбитър на истината в интернет.