Как ни мамят през летния туристически сезон

30.08.2016 | 16:30
по статията работи: econ.bg
От началото на летния сезон - от 01.05. до момента, на Черноморието са направени 2397 проверки в туристически обекти, като в 6-8 на сто от случаите са констатирани нарушения
Как ни мамят през летния туристически сезон
Снимка: Снимка: БГНЕС

Контролната дейност на Комисията за защита на потребителите показва, че летният туристически сезон е добър и спокоен. Нарушенията намаляват, но измами още има.

Това обобщи на пресконференция председателят на КЗП Димитър Маргаритов, цитиран от БТА. 

От началото на летния сезон - от 01.05. до момента, на Черноморието са направени 2397 проверки в туристически обекти, като в 6-8 на сто от случаите са констатирани нарушения. 

През други летни сезони нарушенията са били повече от 10 процента. Тенденцията е вече трети пореден тримесечен период да има намаляване на общия брой нарушения, което според експертите на КЗП е в резултат на контролната и превантивна дейност на Комисията. 

Има 13 заповеди за временно затваряне на туристически обекти без категоризация, сочи статистиката на КЗП. 

Най-честите нарушения

Констатираните нарушения са - липса на менюта в заведенията, предоставените услуги не отговарят на изискванията на притежаваната категория, няма ценоразпис на нощувките и допълнителните услуги, установено е и липса на реквизити в предварителната информация и в договорите за организирани туристически пътувания на туроператори и туристически агенти.

Как ни мамят

През лятото КЗП е забранила 30 нелоялни търговски практики в сферата на туризма. Пример за такава практика е как търговец рекламира на интернет сайт хотела си с повече от притежаваните звезди или представя обект, който по удостоверение е "къща за гости" като "семеен хотел". 

Друга такава практика е посочените цени в менютата и заведенията да са по-ниски от тези, които се маркират на касовия бон при заплащане. 

В договора за организирано пътуване туроператорът посочва, че настаняването ще е в хотел "три звезди", а всъщност е в бунгало, което е част от ваканционно селище, даде пример Димитър Маргаритов. 

Взети са и 30 проби от различни видове спиртни напитки в заведения на Черноморието. Лабораторните изследвания сочат, че в четири от случаите са налице несъответствия като разреден алкохол и многократно завишение на стойностите по показателите "обща киселинност" и "алдехиди", което променя качеството на алкохола. Във всички случаи обаче няма пряка опасност за здравето и живота на потребителите, посочиха от КЗП.

Опасни стоки

Забранени са 80 вида опасни стоки, като голяма част са свързани с летния сезон - детски бански, облекла и обувки с връзки и дребни елементи по тях. 

В началото на юни на границата са открити над 7000 единици артикули надуваеми дюшеци и помощни средства за плуване за деца без информация за производители и информация за безопасно ползване. 

Временно е спряно предоставянето на два вида услуги: батут в детски център заради големите отстояния между елементите, както и аквапарк, при който липсва удостоверение за пускане в експлоатация на елементите.

Жалби и сигнали

В сезонните приемни по Черноморието са постъпили около 60 жалби и сигнали за по-ниско качество на услугата в хотел от договореното, за разлика в цени на предлагания асортимент чрез меню и калкулираните при издаването на фискален бон. 

Има и рекламации за некачествени облекла и обувки.

Приемни има във Варна, Бургас, Златни пясъци, Албена, Слънчев бряг, Приморско, Созопол и Царево.

В Европейския потребителски център запитванията от началото на годината са 866 , а от първи май досега са 485, като това е среден ръст около 15% спрямо миналата година, отчете Игнат Арсенов, директор на Центъра. Основната част от жалбите са с проблеми на транспорта, едва около 8% от потребителите се оплакват от туристическите услуги в България.

От началото на годината КЗП е получила над 13 хиляди жалби и сигнали и ако тенденцията продължи, от КЗП очакват жалбите и сигналите да стигнат 25 хиляди на годишна база. Около 70% от случаите са с разрешени казуси в полза на потребителите. 

Основни области, за които потребителите дават сигнали са в електронните съобщителни услуги и комуникационната техника - 40%. Непоискани SMS-съобщения, различни игри, които финансово задължават потребителите са сред нарушенията. 

От началото на годината в страната са направени 6046 проверки в туристически обекти. Има 537 акта, 107 заповеди за временно затваряне на туристически обекти без категоризация. По Черноморието са направени 3073 проверки на туристически обекти с 131 акта в резултат на проверките.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 22.03   235 г. – Максимин Трак е провъзгласен за римски император. 238 г. – Гордиан I и неговият син Гордиан II са провъзгласени за римски императори. 1136 г. –...