България има да строи около 1200 километра магистрали, за изграждането им са нужни 120 млрд. лева. За съжаление европейски пари все по-малко се дават за магистрали. При това положение или ще ги строим още 30 години, или трябва да се промени начинът на финансиране, като част от тях се дадат на концесия. Това каза днес пред БНТ служебният министър на регионалното развитие Иван Шишков.
В отговор на въпрос, той коментира, че не е изненадан от решението на Конституционния съд, който обяви за противоконституцинно решението на парламента да разплати половината от дължимите пари на пътните фирми. "Не беше работа на Народното събрание да взима това решение. Това беше работа на предишния министър", уточни Шишков.
Той допълни, че утре има среща на представители на пътния бранш, министерството на финансите и регионалното развитие, на която ще се види дали и каква част от дълга към компаниите може да се плати тази година. "Цялата сума може да стигне и милиард", посочи Шишков.
Според него фирмите не са виновни, че в периода 2018-2021 година са им възлагани ремонти, които не са били финансово обезпечени. "За 2020-2021 година има бюджет 300 млн. и възлагане за над 1 млрд. Има некоректно възлагане, а не некоректни фирми. Все повече считам, че те са жертви, а не съучастници", подчерта министърът.