Туристически бранд: Пластмасова чашка с изкуствена роза

02.03.2011 | 17:17
по статията работи: Апостол Апостолов
За пореден път шашнахме чужденците с пословичната ни организационна неподготвеност
Туристически бранд: Пластмасова чашка с изкуствена роза

България за пореден път смая туристическия бранш с гафове по международните изложения. Открай време българският щанд не може да се похвали с някаква пищност. Този път обаче в Сърбия безотговорността надмина всякакви граници.

След завръщането си от туристическия форум в западната ни съседка през миналата седмица, председателят на Алианса на туризма в югоизточния регион Мария Инджова хвърли повече светлина върху развоя и постигнатите резултати.

Според разказа на жената страната ни е черпила кандидат-туристите с вино в пластмасови чаши, а розите във вазите са били изкуствени. Възможностите за туризъм на национално ниво са представени от Созопол, Несебър, Варна, София, 5 туристически агенции и ресорното министерство.

Меко казано като скандално може да се окачестви и решението на ресорното министерство, оглавявано от Трайчо Трайков, да не включи Южното Черноморие в националната реклама, за сметка на Варна.

Ако върнем обаче лентата назад, ще видим, че това не е първият организационен гаф, сътворен по международните форуми. По-паметливите няма как да забравят един случай преди няколко години, когато на международното изложение в Лондон до последните минути преди самото откриване пред нашия туристически щанд се подмятаха кашони и пирони, а вместо момичета с национални носии да радват гостите, техници довършваха павилиона.

Или пък за друг подобен случай, при който фотографите обогатиха колекцията си от комични снимки, след като заснеха на наш рекламен щанд човек от персонала с анцуг, при това забележете - не с български, а с бразилски отличителни знаци.

Към всичко това, ако добавим и далеч не маловажния факт, че обслужването и отношението към туристите отвсякъде ни куцат, ще разберем, че все още имаме доста да учим, преди да можем гордо да се наречем "туристическа дестинация".

А и да не забравя за болната тема - инфраструктурата. Откъде ли не се чуха препоръки да се направи нещо, но това сякаш не касае управляващите, които и да са те - червени, жълти, зелени, лилави... едва ли има значение в България, защото хванеш ли кокала, цветът избледнява, идеите се стопяват, а обещанията остават до нощта на изборите. Пък за думата опозиция да не говорим - важи само за политическия речник и за цвят в контакта с медиите. Е, премиерът в момента говори за мащабни проекти за големите магистрали. Но трябва да отбележим, че не всичко се крие в аутобаните, важни са и пътищата, водещи до основните туристически обекти у нас, част от които изобщо липсват, а други не са били ремонтирани от създаването си до сега, т.е., от около 20, 30 или 40 години.

Преди време в интервю за Econ.bg изпълнителният директор на Националния борд по туризъм Поли Карастоянова заяви, че трябва да сменим националния туристически символ - оранжевата розичка, с нов, защото така или иначе чужденците не го свързват с България. Питам се, дали пък пластмасовата чаша и изкуствените цветя не са част от новия бранд на страната, а форумът в Сърбия - генерална репетиция преди официалното му обявяване?! С такива гафове много има да се чудим защо Гърция и Турция ни взимат туристите, тръпнем пред докладите на Еврокомисията и сме недоволни като ни казват, че все не сме подготвени. Ама "шъ съ опра'им...някога".

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 23.12   619 г. – Начало на понтификатът на папа Бонифаций V. 1672 г. – Италианският астроном Джовани Доменико Касини открива Рея – вторият по големина след Титан...