Наредба за условията и реда за избор, изпълнение и контрол на промоционални програми за земеделски и хранителни продукти

МС

Държавен вестник брой: 17

Година: 2007

Орган на издаване: МС

Дата на обнародване: 27.02.2007

Глава първа
ОБЩИ РАЗПОРЕДБИ

Чл. 1. С наредбата се уреждат условията и редът за:
1. подаване на предложения за промоционални програми;
2. предварителен избор на промоционални програми;
3. сключване на договори за изпълнение и финансово подпомагане на промоционалните програми;
4. контрол на изпълнението на одобрените промоционални програми.

Чл. 2.
(1) На финансово подпомагане подлежат промоционални програми, които включват дейности по предоставяне на информация за или насърчаване разпространението на земеделски и хранителни продукти в трети страни, които не са членки на Европейския съюз (ЕС).
(2) Дейностите, включени в промоционалните програми по ал. 1, не трябва да са насочени към представянето на определени търговски наименования или продукти, произведени в определена държава - членка на ЕС.

Чл. 3.
(1) На финансово подпомагане подлежат промоционални програми, които включват дейности по предоставяне на информация за и промоция на земеделски и хранителни продукти и методите за тяхното производство на територията на ЕС.
(2) Дейностите, включени в промоционалните програми по ал. 1, не трябва да са насочени към представянето на определени търговски наименования или към повишаване консумацията на продукти с определен произход. Произходът на продукта може да се посочи, когато е защитен съгласно правото на ЕС.

Чл. 4.
(1) Промоционални програми по чл. 2 се изготвят за продуктите и за държавите или областите, включени в приложението към Регламент (ЕО) № 1346/2005 на Комисията от 16 август 2005 г. за определянето на подробни правила за прилагане на Регламент (ЕО) № 2702/1999 на Съвета относно действията за информиране и насърчаване на селскостопански продукти в трети страни (Регламент № 1346/2005), и могат да включват дейностите, посочени в чл.2 на Регламент (ЕО) № 2702/1999 на Съвета от 14 декември 1999 г. относно действията за информиране и насърчаване на селскостопански продукти в трети страни (Регламент № 2702/1999).
(2) Промоционални програми по чл. 3 се изготвят за продуктите или темите, включени в Приложение I на Регламент (ЕО) № 1071/2005 на Комисията от 1 юли 2005 г. за определяне на подробни правила за прилагане на Регламент (ЕО) № 2826/2000 на Съвета относно действията за информиране и насърчаване, свързани със селскостопанските продукти на вътрешния пазар (Регламент № 1071/2005), съгласно насоките за промоция на вътрешния пазар по Приложение II на същия регламент.

Чл. 5.
(1) Промоционалните програми се разработват за период на приложение от 1 до 3 години.
(2) Промоционалните програми включват послания до потребителите или до други целеви групи, свързани с качествата и/или характеристиките на представяния продукт. Промоционалните програми по чл. 2 могат да включват само послания, които съответстват на законодателството на държавата, в която се представя продуктът.
(3) В промоционалните програми по чл. 3 всяко позоваване на здравните последици от потреблението на съответните продукти трябва да се основава на общоприети научни данни. В тези случаи към програмата се прилагат научните проучвания, на които се основават нейните послания, и становище на Министерството на здравеопазването относно здравните последици, на които тя се позовава.

Глава втора
ПОДАВАНЕ НА ПРЕДЛОЖЕНИЯ ЗА ПРОМОЦИОНАЛНИ ПРОГРАМИ

Чл. 6.
(1) Програми за промоция на земеделски или хранителни продукти могат да разработват и подават юридически лица - сдружения на производители или на производители и търговци, които са представителни по отношение на производството или на производството и предлагането на пазара на съответните земеделски или хранителни продукти.
(2) Сдруженията по ал. 1 могат да разработват и подават промоционални програми съвместно с браншови или междубраншови организации от други държави - членки на ЕС.

Чл. 7.
(1) Министерството на земеделието и горите (МЗГ) всяка година публикува в един централен ежедневник и помества на своята интернет страница покана за подаване на промоционални програми. Поканата се публикува в срок 15 февруари за промоционалните програми по чл. 2 и в срок 15 октомври за промоционалните програми по чл. 3.
(2) Поканата по ал. 1 трябва да съдържа:
1. позоваване на чл. 2 или 3 и на съответните регламенти по чл. 4 и чл. 21, ал. 1;
2. срока за подаване на промоционални програми по чл. 9, ал. 3;
3. лицето за контакт и начина за получаване на необходимата за кандидатстване документация.
(3) Министерството на земеделието и горите предоставя на предлагащите сдружения при поискване необходимата за кандидатстване документация. Документацията се получава лично, по пощата или по електронен път и съдържа:
1. указания за участие;
2. изискванията към участниците и към промоционалните програми;
3. критериите за оценяване на програмите;
4. одобрените от Европейската комисия образец за изготвяне на програмите и образец на договора по чл. 20, ал. 2.
(4) Документите по ал. 3 се публикуват на интернет страницата на МЗГ.

Чл. 8.
(1) Промоционалните програми се изготвят и подават по образеца, посочен в чл. 7, ал. 3, който се обявява и на интернет страницата на МЗГ.
(2) Към промоционалните програми се прилагат следните документи:
1. удостоверение за актуално състояние на сдружението;
2. доказателства за пазарния дял на членовете на сдружението за продуктите, които са обект на програмата, доказателства, че сдружението притежава собствено електронно или книжно издание, отразяващо дейността му;
3. копие на годишните финансови отчети за последните две години;
4. удостоверение по Данъчно-осигурителния процесуален кодекс за липса на данъчни и осигурителни задължения на сдружението;
5. декларация от сдружението за липса на публичноправни задължения;
6. декларация от сдружението, че промоционалната програма по чл. 2 включва само послания, които съответстват на законодателството на държавата, в която се представя продуктът;
7. описание на наличната организационна структура и експертен състав, които доказват техническия капацитет на сдружението за изпълнение на предложената промоционална програма.

Чл. 9.
(1) Предлагащите сдружения подават промоционалните програми в МЗГ.
(2) Промоционалните програми се подават лично, чрез пълномощник или с препоръчано писмо с обратна разписка. Програмите се считат за подадени в деня, в който са получили входящ номер, когато са подадени лично или чрез куриер, или в деня на пощенското клеймо, когато са изпратени по пощата.
(3) Промоционални програми по чл. 2 се подават в срок 31 март, а промоционалните програми по чл. 3 - в срок 30 ноември. Подадените след срока програми не се приемат, а получените по пощата се връщат.

Глава трета
ПРЕДВАРИТЕЛЕН ИЗБОР НА ПРОМОЦИОНАЛНИ ПРОГРАМИ

Чл. 10.
(1) Министърът на земеделието и горите е компетентен национален орган за избор на промоционални програми по смисъла на Регламент № 1346/2005 и Регламент № 1071/2005.
(2) Към министъра на земеделието и горите се създава постоянна консултативна комисия за избор на промоционални програми.
(3) В комисията по ал. 1 участват: представители на Министерството на икономиката и енергетиката - определени от министъра на икономиката и енергетиката, представители на Министерството на здравеопазването - определени от министъра на здравеопазването, представители на Разплащателната агенция - определени от изпълнителния директор, и представители на Министерството на земеделието и горите. Съставът на комисията се определя със заповед на министъра на земеделието и горите.
(4) Министърът на земеделието и горите издава правилник за работата на комисията по ал. 2. С правилника се урежда редът за свикване и провеждане на заседанията на комисията и за вземане на решения.
(5) Представителите на Министерството на здравеопазването в постоянната консултативна комисия представят становищата на Министерството на здравеопазването по чл. 5, ал. 3 и чл. 23, ал. 2.

Чл. 11.
(1) Министерството на земеделието и горите организира и подпомага дейността на постоянна консултативна комисия.
(2) Определени длъжностни лица от МЗГ извършват проверка за пълнотата на подадените документи. Когато се установят непълноти в подадените документи, МЗГ дава указания за отстраняването им. Когато непълнотите не се отстранят в 10-дневен срок от получаване на указанията, обработката на документите се прекратява.
(3) Министерството на земеделието и горите подготвя доклад и контролен лист за всяка промоционална програма.
(4) Докладът съдържа кратко описание на програмата, включващо следните елементи:
1. наименование на програмата;
2. предлагащото я сдружение;
3. изпълнителната организация, когато вече е избрана по реда на чл. 16;
4. продукт, за който програмата се отнася;
5. продължителност на програмата;
6. държава или държави, в които ще се изпълняват мерките, включени в програмата;
7. обща сума на разходите и източници за тяхното финансиране;
8. цели на програмата;
9. целеви групи, към които е насочена програмата;
10. мерки, включени в програмата.
(5) Контролният лист съгласно приложение № 1 отразява документалната проверка на критериите, на които трябва да отговаря предлагащото сдружение и промоционалната програма.

Чл. 12.
(1) В срок 1 юни, съответно 15 януари, постоянната консултативна комисия определя промоционалните програми по чл. 2 и 3, които да бъдат предложени на Европейската комисия въз основа на проверка на документацията на предложените програми и на данните от докладите и контролните листове по чл. 11.
(2) Постоянната консултативна комисия оценява предложените промоционални програми съгласно следните критерии:
1. съответствието на програмата с продуктите, с държавите или с областите по чл. 4, ал. 1 и с насоките за промоция на вътрешния пазар по чл. 4, ал. 2;
2. целесъобразност на програмата:
а) значение на програмата с оглед на ситуацията на пазара на съответния сектор;
б) значение на програмата за целевите групи;
3. качество и ефективност на програмата:
а) съответствие между целите на програмата и предложените мерки;
б) обхват на предложените мерки по отношение на: времева продължителност, честота на провеждане, ниво на целевите групи (европейско, национално, регионално);
в) качество на въздействие на програмата върху целевите групи;
4. рентабилност на програмата - съотношение между предвидените разходи и очакваните резултати;
5. изпълнение на програмата:
а) финансова стабилност на предлагащото сдружение;
б) избрана прилагаща програмата организация и/или организации.
(3) Постоянната консултативна комисия отхвърля предложената промоционална програма, когато:
1. предлагащото сдружение не отговаря на изискването за представителност;
2. програмата не съответства на продуктите или темите по чл. 4;
3. програмата не съответства на държавите или областите или на дейностите по чл. 4, ал. 1;
4. програмата не е съобразена с насоките за промоция на вътрешния пазар по чл. 4, ал. 2.
(4) Постоянната консултативна комисия предлага избраните промоционални програми и начина на тяхното съфинансиране за утвърждаване от министъра на земеделието и горите.

Чл. 13.
(1) Министърът на земеделието и горите въз основа на предложението по чл. 12, ал. 4 утвърждава със заповед промоционалните програми и начина на тяхното съфинансиране.
(2) Министърът на земеделието и горите или оправомощено от него длъжностно лице уведомява писмено всички предлагащи сдружения за утвърдените промоционални програми. Сдруженията, чиито програми са утвърдени, могат да ги представят в МЗГ в официален превод на английски, френски или немски език.
(3) Министърът на земеделието и горите изготвя списък на утвърдените промоционални програми и го изпраща заедно с представените преводи на програмите на Европейската комисия за одобрение.

Чл. 14.
(1) Министърът на земеделието и горите или оправомощено от него длъжностно лице уведомява с писмо предлагащите сдружения за установените от Европейската комисия (ЕК) несъответствия на програмите и определя срок за отстраняването им.
(2) Предлагащите сдружения отстраняват установените несъответствия и предлагат коригираната програма за разглеждане от Постоянната консултативна комисия. Министърът на земеделието и горите по предложение на Постоянната консултативна комисия изпраща ревизираните програми на ЕК за одобрение.
(3) Министърът на земеделието и горите или оправомощено от него длъжностно лице уведомява с писмо предлагащите сдружения за одобряването или отхвърлянето от Европейската комисия на предложените промоционални програми.
(4) Министерството на земеделието и горите писмено уведомява Разплащателната агенция за промоционалните програми, одобрени от ЕК, и прилага копия на програмите и документите по чл. 8, ал. 2.

Глава четвърта
ОДОБРЯВАНЕ НА ОРГАНИЗАЦИИ, ПРИЛАГАЩИ ПРОМОЦИОНАЛНИТЕ ПРОГРАМИ

Чл. 15.
(1) Предлагащите сдружения са длъжни да изберат организация или организации, които ще прилагат програмата (прилагащи организации). Прилагащите организации се избират преди или след подаването на промоционалната програма, но не по-късно от 30 дни след нейното одобряване от ЕК.
(2) Предлагащите сдружения могат сами да прилагат мерки от програмата:
1. по прилагането на които имат опит най-малко 5 години;
2. чиято стойност не надхвърля 50 на сто от общата стойност на програмата.

Чл. 16.
(1) Предлагащото сдружение избира организация или организации, които ще прилагат програмата чрез провеждане на конкурсна процедура.
(2) Конкурсната процедура по ал. 1 се открива с публикуване на обява в два централни всекидневника. Обявата съдържа:
1. наименование, адрес, телефон, факс, електронен адрес на възложителя и лице за контакт;
2. описание на мерките, включени в промоционалната програма, за които е обявен конкурсът;
3. изисквания към финансовия и техническия капацитет на прилагащата организация;
4. условия и начин на плащане;
5. място и срок за подаване на оферти;
6. място и срок за получаване на документацията за участие в процедурата.
(3) Кандидатите за участие в конкурсната процедура подават оферти в съответствие с обявата по ал. 2. Всеки участник в процедурата има право да представи само една оферта.
(4) Офертата по ал. 3 трябва да съдържа:
1. доказателства за финансовия и техническия капацитет на кандидата;
2. начин за изпълнение на мерките, включени в промоционалната програма;
3. срокове за изпълнение на мерките, включени в промоционалната програма;
4. предлагана цена;
5. списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от кандидата.
(5) Кандидатите за участие прилагат към офертата:
1. документ за търговска и/или данъчна регистрация на кандидата, а когато е физическо лице - документ за самоличност;
2. удостоверение по Данъчно-осигурителния процесуален кодекс за липса на данъчни и осигурителни задължения;
3. декларация за липса на други публичноправни задължения.
(6) Финансовият и техническият капацитет на прилагащата организация се доказва със:
1. годишен финансов отчет за последните 3 години;
2. списък на изпълнените през последните 3 години договори за доставка на стоки и/или за извършване на услуги, които са обект на мерките, включени в промоционалната програма, придружен от препоръки за добро изпълнение;
3. декларация за техническото оборудване, с което разполага организацията;
4. данни за собствени или наети работници или служители, които организацията ще използва за изпълнение на мерките, включени в промоционалната програма;
5. документи, удостоверяващи образованието и професионалната квалификация на лицата по т. 4;
6. сертификати, издадени от акредитирани институции.

Чл. 17.
(1) Предлагащото сдружение определя комисия за провеждане на конкурсната процедура, която се състои най-малко от трима членове, един от които задължително е правоспособен юрист, а останалите са лица, притежаващи необходимата професионална квалификация и практически опит.
(2) Комисията по ал. 1 взема решения с обикновено мнозинство на присъстващите. Предлагащото сдружение уведомява писмено участниците в процедурата за взетите решения.
(3) За всяко заседание на комисията се води протокол, който се подписва от всичките й членове. Членовете на комисията са длъжни да пазят в тайна обстоятелствата, станали им известни във връзка с работата им в комисията.
(4) Комисията провежда конкурс за избор на организация или организации, които ще прилагат програмата, когато са подадени най-малко 3 оферти, въз основа на:
1. оценка на финансовия и техническия капацитет на кандидатите;
2. съотношението между предложените цени и предлаганото качество на изпълнението.
(5) Когато са подадени по-малко от 3 оферти, комисията не провежда конкурс и прекратява конкурсната процедура.

Чл. 18. Предлагащото сдружение, което е избрало прилагаща организация или прилагащи организации, в 3-дневен срок от извършването на избора в МЗГ представя следните документи:
1. писмено заявление по образец за одобряване на прилагаща организация или прилагащи организации;
2. доказателства за проведена конкурсна процедура - копие на обявлението за участие, копие на протокола от комисията за избор на прилагаща организация;
3. доказателствата за финансов капацитет на прилагащата организация или прилагащите организации по чл. 16, ал. 6, т. 1 - 3;
4. доказателствата за техническия капацитет на прилагащата организация или прилагащите организации по чл. 16, ал. 6, т. 4 - 6.

Чл. 19.
(1) Постоянната консултативна комисия прави предварителна преценка дали прилагащите организации са избрани по реда на чл. 16 и 17 и дали разполагат с необходимите финансови и технически средства за изпълнение на мерките в програмата.
(2) В случаите по чл. 15, ал. 2 постоянната консултативна комисия прави предварителна преценка дали:
1. предлагащото сдружение има нужните познания за представяните продукти и техните пазари;
2. предлагащото сдружение разполага с необходимите средства за изпълнение на мерките;
3. заложените за изпълнение на мерките цени не надвишават пазарните.
(3) Въз основа да направените преценки по ал. 1 и 2 постоянната консултативна комисия мотивирано предлага на министъра на земеделието и горите да одобри или да откаже одобрение на предложените организации за прилагане на програмите.
(4) Министърът на земеделието и горите издава заповед за одобряване или за мотивиран отказ в срок 20 дни от подаване на заявлението по чл. 18. Министърът на земеделието и горите уведомява ЕК за прилагащите организации, които е одобрил.
(5) Когато промоционалната програма е одобрена от ЕК, предлагащото сдружение сключва писмени договори с прилагащата организация или организации за изпълнение на всички или на част от мерките, включени в нея, и ги предоставя на Разплащателната агенция. Договорите включват клаузи, които задължават прилагащата организация да предоставя информация и достъп за проверка на изпълнението на нейните задължения.

Глава пета
СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОРИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ И ФИНАНСОВО ПОДПОМАГАНЕ НА ПРОМОЦИОНАЛНИТЕ ПРОГРАМИ

Чл. 20.
(1) Разплащателната агенция е компетентен национален орган за финансиране и контрол на изпълнението на промоционални програми по смисъла на Регламент № 1346/2005 и Регламент № 1071/2005.
(2) Разплащателната агенция сключва договори с предлагащите сдружения за финансово подпомагане на одобрените от ЕК промоционални програми. Договорите се сключват в срок 90 дни от датата, на която е обявено решението на ЕК.
(3) Разплащателната агенция изготвя договорите по ал. 1 съгласно образеца, получен от ЕК.
(4) Договорът по ал. 1 се сключва, след като предлагащото сдружение внесе гаранция за изпълнението му в полза на Държавен фонд (ДФ) "Земеделие" в размер 15 на сто от максималното годишно финансиране на програмата от ЕС и от бюджета на МЗГ и ДФ "Земеделие". Гаранцията се представя по реда на Регламент на Комисията (ЕИО) № 2220/85 от 22 юли 1985 г. за определяне на общи подробни правила за прилагането на системата от гаранции за селскостопанските продукти.
(5) Разплащателната агенция изпраща на ЕК копие на договора, на документа за представената гаранция по ал. 4 и на договора по чл. 19, ал. 5.
(6) Предлагащото сдружение отговаря за управлението и точното изпълнение на промоционалната програма, която е предложила.

Чл. 21.
(1) Предлагащото сдружение може да предложи част от разходите за изпълнение на програмата да бъдат съфинансирани от бюджета на МЗГ и от бюджета на ДФ "Земеделие" съгласно чл.9, ал. 3 от Регламент 2702/1999 и чл.9, ал. 3 от Регламент (ЕО) № 2826/2000 на Съвета от 19 декември 2000 г. относно действията за информиране и насърчаване, свързани със селскостопанските продукти на вътрешния пазар (Регламент № 2826/2000).
(2) Постоянната консултативна комисия разглежда предложението за съфинансиране по ал. 1 и предлага на министъра на земеделието и горите схема за финансиране на промоционалната програма съгласно изискванията на чл.9 от Регламент № 2702/1999 и чл.9 от Регламент № 2826/2000 и средствата, предвидени в бюджетите на МЗГ и Държавен фонд "Земеделие".
(3) Процентът на националното съфинансиране е еднакъв за всяка утвърдена програма.
(4) Министърът на земеделието и горите утвърждава схемата за финансиране на промоционалната програма със заповедта по чл. 13, ал. 1.

Чл. 22. Разплащателната агенция финансира изпълнението на промоционалните програми чрез авансови плащания, междинни плащания и плащания на остатъка съгласно Регламент № 1346/2005 за програмите по чл.2 и Регламент № 1071/2005 за програмите по чл. 3.

Чл. 23.
(1) Разплащателната агенция проверява дали информационните и промоционалните материали, изготвени и/или използвани в изпълнение на промоционалните програми, отговарят на критериите съгласно приложение № 2.
(2) Министерството на здравеопазването проверява дали информационните и промоционалните материали, изготвени и/или използвани в изпълнение на промоционалните програми по чл. 3, отговарят на изискванията на чл. 5, ал. 3.
(3) Разплащателната агенция изпраща на ЕК копия от материалите по ал. 1.

Глава шеста
КОНТРОЛ НА ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ОДОБРЕНИТЕ ПРОМОЦИОНАЛНИ ПРОГРАМИ

Чл. 24.
(1) Разплащателната агенция контролира изпълнението на промоционалните програми чрез извършване на административни проверки и проверки на място.
(2) Разплащателната агенция извършва всяка година проверки на място въз основа на анализ на риска най-малко на 20 на сто от промоционалните програми по чл. 2 и 3, но не на по-малко от две програми, които са приключили през предходната година, като проверява най-малко 20 на сто от извършените разходи по всяка програма.
(3) Разплащателната агенция упражнява счетоводен и технически контрол върху предлагащите сдружения и организациите, прилагащи програмите, относно:
1. точността на представената информация за извършените разходи за изпълнение на програмите;
2. състоянието на разплащателната сметка за дейностите по изпълнение на промоционалните програми;
3. представените разходни документи;
4. изпълнението на задълженията по договорите по чл. 20.
(4) Предлагащите сдружения и организациите, прилагащи програмите, са длъжни:
1. да оказват съдействие на проверяващите;
2. да предоставят на проверяващите информацията и документите, свързани с проверката;
3. да водят отделно счетоводство и да имат отделна разплащателна сметка за дейностите по изпълнение на промоционалната програма;
4. да съхраняват документите по промоционалните програми и по изпълнението им в продължение на 5 години след приключване на изпълнението.

Чл. 25.
(1) Министърът на земеделието и горите или оправомощено от него длъжностно лице определя със заповед членовете на групата за наблюдение на промоционалните програми по чл. 2 и членовете на групата за наблюдение на промоционалните програми по чл. 3. Групите за наблюдение се председателстват от заместник-министър на земеделието и горите, определен от министъра на земеделието и горите, и включват представители на ведомствата и организациите по чл. 10, ал. 3.
(2) Групите за наблюдение по ал. 1 наблюдават изпълнението на мерките по одобрените промоционални програми.
(3) В наблюдението по ал. 2 могат да участват представители на ЕК. При обсъждане изпълнението на конкретната промоционална програма в групата за наблюдение могат да участват и представители на предлагащото сдружение и прилагащата организация.

Чл. 26.
(1) Разплащателната агенция предоставя на групите за наблюдение на промоционалните програми констатациите от контрола върху тяхното изпълнение по чл. 24 и представените от предлагащите сдружения доклади за изпълнение на договорите по чл. 20.
(2) Предлагащите сдружения представят на групите за наблюдение на промоционалните програми графици за изпълнение на включените в тях мерки.

Чл. 27. Материалите, изготвени по промоционална програма, включително графичните, визуалните и аудио-визуалните произведения и интернет страниците, могат да се използват след приключване на програмата: при наличие на писмено разрешение от ЕК, на разрешение от предлагащото сдружение и от министъра на земеделието и горите, когато програмата е съфинансирана с бюджетни средства, и при отчитане на правата, произтичащи от договорите за тяхното изготвяне и предоставяне.

Допълнителни разпоредби

§ 1. По смисъла на наредбата:
1. "Промоционална програма" е обединена от обща цел съвкупност от дейности, които могат да осигурят предоставянето на по-подробна информация за представяния продукт и да улеснят предлагането му на пазара.
2. "Представително" е предлагащо сдружение, което:
а) е създадено най-малко две години преди подаването на промоционалната програма;
б) има членове, чийто пазарен дял за продуктите, които са обект на програмата, е най-малко 30 на сто, и
в) притежава собствено електронно или книжно издание, отразяващо дейността му.
3. "Предлагащо сдружение" е сдружение, което кандидатства с промоционална програма за съфинансиране по реда на наредбата.
4. "Прилагаща организация" е лице, избрано чрез конкурсна процедура и одобрено от министъра на земеделието и горите за прилагане на част или на всички мерки, включени в промоционална програма.

§ 2. Лицата, които участват в избора, финансирането и контрола на промоционалните програми, са длъжни да не разпространяват информацията, станала им известна при осъществяването на тези дейности.

Заключителни разпоредби

§ 3. Наредбата се приема на основание чл.35 от Закона за прилагане на Общите организации на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз.

§ 4. Наредбата се приема за прилагането на Регламент № 1346/2005 и на Регламент № 1071/2005.

§ 5. Прилагането на наредбата се възлага на министъра на земеделието и горите.

Приложение № 1
към чл. 11, ал. 5

КОНТРОЛЕН ЛИСТ

Общи въпроси

ВЪПРОС

ОТГОВОР

1. Използван ли е образецът, установен от Европейската комисия?  Да
 Не
2. Информационните и промоционалните дейности, включени в програмата по чл.3, получават ли подпомагане по Регламент № 1698/2005 на Съвета?  Да
 Не
 Не е приложимо

Предлагаща организация и финансиране

ВЪПРОС

ОТГОВОР

КОМЕНТАРИ

1. Предлагащото сдружение отговаря ли на критериите за представителност?  Да
 Не
2. Предложеният бюджет предвижда ли поне 20 на сто финансиране от предлагащото сдружение?  Да
 Не
3. Предлагащото сдружение разполага ли с финансова възможност да осигури изискваните средства?  Да
 Не
4. Предлагащото сдружение предоставило ли е подписан документ, потвърждаващ ангажимента за съфинансиране?  Да
 Не

Предлагаща организация, изпълняваща част от програма:  Не е приложимо

ВЪПРОС

ОТГОВОР

КОМЕНТАРИ

1. Предлагащото сдружение притежава ли познанията и необходимите ресурси за ефективно изпълнение?  Да
 Не
2. Предлагащото сдружение притежава ли поне 5-годишен опит в изпълнение на такива мерки/мероприятия?  Да
 Не
3. Частта от програмата, която се предвижда да бъде осъществявана от предлагащото сдружение, превишава ли по стойност 50 на сто от нейната обща цена?  Да
 Не
4. Предлагащото сдружение предоставило ли е достатъчно данни, за да гарантира, че цената на мерките, които предвижда да извърши само, не надвишава нормалните пазарни цени?  Да
 Не

Прилагаща организация
Прилагащата организация
е избрана:  Не е приложимо

ВЪПРОС

ОТГОВОР

КОМЕНТАРИ

1. Прилагащата организация избрана ли е чрез конкурентна процедура съгласно глава четвърта от наредбата?  Да
 Не
2. Министърът на земеделието и горите одобрил ли е прилагащата организация?  Да
 Не
3. Прилагащата организация притежава ли необходимите финансови и технически ресурси за прилагане на мерките по най-ефективния начин?  Да
 Не
4. Прилагащата организация притежава ли опит по отношение на съответните продукти и пазари?  Да
 Не

Програма

ВЪПРОС

ОТГОВОР

КОМЕНТАРИ

1. Продължителността на програмата отговаря ли на чл.5, ал. 1 от наредбата?  Да
 Не
2. Програмата по чл.2 отговаря ли на изискванията на чл.4, ал. 1 от наредбата?  Да
 Не
 Не е приложимо
3. Може ли предлагащото сдружение да потвърди, че посланията в програмата по чл.2 ще съответстват на приложимото законодателство в целевите страни?  Да
 Не
 Не е приложимо
4. Програмата по чл.3 отговаря ли на изискванията на чл.4, ал. 2 от наредбата?  Да
 Не
 Не е приложимо
5. Предложените дейности насочени ли са към определени търговски наименования?  Да
 Не
6. Ако произходът на продукта е означен, това отнася ли се до географски означения съгласно Регламент № 510/2006, традиционно специфичен характер съгласно Регламент № 509/2006, биологично производство съгласно Регламент № 2091/92 или наименования на вина и спиртни напитки съгласно Регламент № 1576/89?  Да
 Не
 Не е приложимо

Приложение № 2
към чл. 23, ал. 1

Критерии за проверка на информационните и промоционалните материали

Разплащателната агенция проверява:
1. дали е добавено лого на Европейския съюз (ЕС) и текст, показващ, че програмата е финансирана с помощта на ЕС (печатни материали); при аудио- и визуалните материали - дали логото на ЕС и текстът за финансирането с помощта на ЕС са достатъчно видими, съответно дали се виждат достатъчно дълго;
2. дали са спазвани изискванията на Приложение II на Регламент № 1071/2005 на Комисията;
3. дали материалите съответстват на темите на предложената програма;
4. дали материалите отговарят на целта на програмата, целевата публика и целевия пазар;
5. дали съдържанието на материалите се основава на качеството на продуктите и свойствата, характерни за тях;
6. дали при посочване на данни за произхода на продуктите същите са от второстепенно значение с оглед на главното послание на кампанията; изключения се допускат за защитените обозначения за качество (PGI/PDO, TSG и обозначенията за висококачествени вина PGI);
7. съществува ли прилика на материалите с търговски марки или други търговски наименования на отделни производители или тяхно цитиране, промотиране или рекламиране;
8. ако в информативните и промоционалните послания е посочено въздействие върху здравето, основава ли се то на общоприетите научни данни; трябва да е спазен Законът за храните и нормативните актове, които са издадени въз основа на него;
9. дали текстовете за информация са точни и достатъчни, за да може потребителят да намери необходимата информация (на интернет страницата на кампанията, в информационните брошури, в законодателството и др.);
10. дали е спазена забраната за посочването на каквито и да са забележки, сравнения или негативни оценки във връзка с други продукти;
11. приемлив ли е промоционалният материал от етична гледна точка.

Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив