Предвижда се близо 7 милиона туристи от Китай да пътуват в чужбина по време на едноседмичната почивка за Националния празник, известна още като „златната седмица". Броят им заема около 5% от всички пътуващи зад граница през цялата година, се посочва в скорошен доклад на китайската онлайн туристическа платформа Ctrip.
Япония е топ предпочитана дестинация за първи път, Тайланд се нарежда на второто място, следван от Хонконг.
В доклада на Ctrip се казва още, че средно китайците пътуващи в чужбина харчат около 7300 юана ($1,067) на екскурзия, а жените от поколенията на 80-те и 90-те, както и семействата са водещите двигатели на туризма през златната седмица.
Въпреки скорошното земетресение в Хокайдо и тайфуна в Кансай, Япония все още привлича много китайски туристи с богатите си туристически ресурси, разнообразни дестинации и облекчени визови политики. Подобрените отношения между двете държави със сигурност спомагат за популярността на Япония като туристическа дестинация сред китайците.