Точно преди 50 години - на 31 март 1971 г., водещи представители на индустрията и търговията избират да въведат "универсален продуктов код", който ще промени хода на световната икономика.
Днес, този код - познат като стандарта "Глобален номер на търговската единица (GTIN)", служи за уникалната идентификация на всеки отделен продукт, като е основата на баркода.
Това е най-важният стандарт по веригата на доставки. Чрез него ежедневно по света се извършват над 6 милиарда сканирания.
"Това е една значима, неразказана история от съвременната икономика. Преди точно половин век яростни конкуренти оставят различията си настрана и се обединяват около идеята за използване на GTIN, което води до създаването на баркода и развитието на световната търговия. Като отбелязваме това значимо събитие за модерната търговия, ние призоваваме бизнеса да си сътрудничи за пореден път, за да отговори на нуждите на ХХI век за бързо внедряване на нови технологии, включително и баркод символи от ново поколение, носещи повече данни." - заяви Кати Венгел, изпълнителен вицепрезидент и директор доставки на Johnson & Johnson и председател на Управителния съвет на международната организация GS1.
Големите в бизнеса с хранителните стоки, търговията на дребно и потребителските стоки от компании като Heinz, General Mills, Kroger и Bristol Meyer провеждат през 1971 г. историческа среща в Ню Йорк. Те осъзнават нуждата от въвеждането на уникална идентификация на всеки отделен продукт.
Визионери за времето си, те вярват, че този универсален код може да бъде използван и извън магазините за хранителни стоки (като например в складовете и управлението на производството), че ще доведе до оптимизиране на времето, ще предизвика промени както по веригата на доставките, така и в потребителското преживяване. На тази среща те решават също да продължат с иновациите и заедно да създадат система, която би била от полза както за бизнеса, така и за потребителите.