Сервитьорите в заведенията са длъжни да отварят бутилките на поръчаните от клиентите безалкохолните напитки, бира и вино пред тях. Изискването е посочено в наредбата за категоризиране на заведенията и е валидно за всички подобни туристически обекти, независимо от определените им вид и категория. Това каза пред „Фокус“ създателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.
Мотивите са свързани с осигуряването на безопасността за здравето на клиентите при спазване на хигиенните изисквания. Когато говорим за алкохол пък, клиентът трябва да може да се увери, че бутилката е с бандерол, че напитката не е разредена и т. н., обясни тя. Отварянето на бутилката пред клиента гарантира също така запазване качествата на продукта, както и напитката да остане охладена по-дълго.
„Получихме един сигнал на клиент на заведение, който сподели с нас, че при отварянето на менюто е видял реклама на безалкохолна напитка и послание, че може да спечели, ако има определен символ под капачката. Поръчал си тази напитка, обаче му я донесли отворена. Той така и не разбрал дали печели, или не?“, разказа Руменова и отправи предупреждение към хората да настояват бутилките да се отварят пред тях, каквото е изискването и на закона.