КЗП: Пазаруването от непознати търговци преди Великден крие рискове

23.04.2019 | 14:40
по статията работи: econ.bg
Рисковете при Великденското пазаруване идват и от това, че поради пътуване или поява на нови магазини потребителите се срещат с непознати за тях търговци, което ги поставя в по-различна среда
КЗП: Пазаруването от непознати търговци преди Великден крие рискове
Снимка: под лиценза на creative commons

Рисковете при Великденското пазаруване идват и от това, че поради пътуване или поява на нови магазини потребителите се срещат с непознати за тях търговци, което ги поставя в по-различна среда. За това предупреди председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по телевизия Bulgaria ON Air, съобщиха от пресцентъра на КЗП.

„Когато не сме били в контакт с даден търговец, той е нов за нас, рисковете са по-големи от това да не реагираме на момента и чак по-късно да усетим, че спрямо нас е адресирана нелоялна търговска практика”, обясни Маргаритов. „Обикновено, когато пазарувате в търговски обекти регулярно, системно, Вие имате определени очаквания и знаете как да реагирате, ако нещо се обърка. Когато става въпрос за нововъзникнали, включително и амбулантни търговци, е необходимо по-голямо внимание”, препоръча той.

Председателят на КЗП обърна внимание на това, че по празници някои търговци могат да злоупотребят с еуфоричното настроение на клиентите си. „Хората са по-приповдигнати, мислите им основно са концентрирани върху това как ще изкарат празниците с близки и познати. Вниманието малко като че ли се притъпява по отношение на това, което им се предлага като намаления, промоции. Търговците се опитват да се възползват от това понижено внимание, за да хитруват и да продадат нещо по-скъпо, отколкото то действително струва, но на промоция”, подчерта той.

Димитър Маргаритов отбеляза, че за Великден традиционно се брандират стоки по специфичен начин. „Това само по себе си не би трябвало да води до повишаване на тяхната цена. Обаче понякога може и това да се случи”, коментира Маргаритов. Важното е потребителите да обръщат внимание на тези търговски прийоми и да подхождат към тях критично.

Трябва да се внимава и с амбулантните търговци, особено при покупката на хранителни продукти, за които има определени изисквания по отношение на производството и съхранението им. Тези търговци също би трябвало да спазват законовите изисквания по отношение предоставянето на информация за произход на стоките, цени и т.н.

В седмицата на Великден инспекторите на КЗП ще проверяват в търговските обекти и онлайн пространството правото на информация, обявяването на цените, включително и на хранителните стоки.

 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...