Коронавирусът удари приходите на европейските компании с над 100 млрд. долара

13.07.2020 | 14:20
по статията работи: econ.bg
Най-пострадали са компаниите от енергийния сектор, производителите на автомобили и представителите на модната индустрия. Сред тези, които са спечелили са магазините за хранителни стоки и фармацевтичните компании
Коронавирусът удари приходите на европейските компании с над 100 млрд. долара
Снимка: под лиценза на creative commons

Пандемията от коронавирусната инфекция Covid-19 е струвала на европейските компании над 100 млрд. долара от приходите им от началото на 2020 г., сочат сметките на Dow Jones. Най-пострадали са компаниите от енергийния сектор, производителите на автомобили и представителите на модната индустрия. Сред тези, които са спечелили са магазините за хранителни стоки и фармацевтичните компании.

Оценките на Dow Jones са базирани на отчетността на европейските компании за периода от януари до края на месец май тази година:  за този период те не са получили приходи от порядъка на 102,66 млрд. долара. В същото време добавените приходи на компаниите, включително и заради увеличеното търсене на лекарства и хранителни продукти възлизат на 23,87 млрд. долара.

Загубите на нефтените компании от началото на годината съставляват 41,53 млрд. долара, тоест, 40 % от целия изгубен приход. В частност Royal Dutch Shell съобщава за спад на приходите през първото тримесечие на 2020 г. с 29 % или 23,71 млрд. долара заради пониженото търсене на петрол и срива на цените.

Френската Total SA, британската BP и испанската Repsol са загубили общо 16,47 млрд. приходи през първото тримесечие.

В автомобилния сектор загубата на приходи съставлява 14,64 млрд. долара през първото тримесечия, като Volkswagen AG и Fiat Chrysler Automobiles NV се нареждат сред десетте най-сериозно пострадали в резултат на кризата европейски компании.

Авиокомпаниите от региона обявиха за намаляване на приходи общо за 4,29 млрд. долара, като приходът на Deutsche Lufthansa AG през януари-март е спаднал с 1,56 млрд. долара.

Ако хранителните вериги такива като нидерландската Ahold Delhaize собственик на веригата супермаркети Stop & Shop и Giant Food са спечелили в резултат на съществения ръст на търсенето на хранителни стоки през периода на пандемията, то магазините за дрехи, обувки и аксесоари са се оказали сред губещите.

Така приходите на шведската Hennes & Mauritz AB според данните за времето до 31 май са спаднали двойно, тъй като заради пандемията й се е наложило да затвори почти 80 % от магазините Inditex, притежаваща брандовете Massimo Dutti и Pull & Bear, обяви за спад на приходите през първото финансово тримесечие (февруари-април) с 44 %.

Сред луксозните брандове, най-пострадал е френският конгломерат LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE, приходите на който през първото тримесечие на тази година са спаднали 2,12 млрд. долара.

Влиянието на пандемията върху показателите на банките, застрахователите и другите финансови е било нееднозначно. Така например, германският застраховател Allianz SE, а също така и банките Barclays и UBS са се оказали на печалба, докато другите представители на сектора са загубили от приходите си.

Основният сектор, оказал се печеливш в резултатна пандемията е фармацевтичният. В списъка на 10-те най-добри по темпове на ръст на печалбата европейски компании са фармацевтичните производители Novartis AG, AstraZeneca Plc и Merk KGaA, а също така и доставчикът на медицинските стоки Fresenius SE.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 20.12   1604 г. – отпечатан е първият екземпляр на книгата Дон Кихот от Мигел де Сервантес – първия бестселър в историята, пуснат в продажба на 16 януари 1605. 1699 г....