Повече от половината компании в Германия, 54%, искат работата от дома да остане постоянна, показва проучване на института IFO и проучване на социалната мрежа LinkedIn, проведено сред нейните членове, предаде Дарик. "Коронавирусната криза може да бъде тласък за продължаване на работата от дома", казва Оливъе Валк, директор на Центъра за индустриална организация и нови технологии и съавтор на съвместното проучване.
Според проучването на IFO три четвърти компании в Германия са се съгласили част от работната им сила да се труди от дома като начин за справяне с кризата, се казва в изявление на мюнхенския институт.
В същото време проучване, проведено сред членове на професионалната мрежа LinkedIn в Германия, показва, че почти половината от анкетираните казали, че сега работят от дома си поради пандемията.
"За много компании тези нови работни споразумения включват значителни инвестиции в цифрова инфраструктура и нови комуникационни технологии. Пълно завръщане към стария начин на работа е малко вероятно", обяснява Валк.
Според проучването за 56% от служителите в Германия днес е възможна временна работа от дома, докато преди пандемията е била използвана само половината от този потенциал.
В допълнение, анализ на свободни работни места и търсещи работа в LinkedIn показва, че броят на преглеждането на обяви за работа в домашни условия е над два пъти.
"В бъдеще обаче работните места, които се считат за напълно постижими от дома, вероятно ще продължат да бъдат изключение", казва Жан-Виктор Алипур, съавтор на изследването на IFO.
"Знаем, че липсата на социален контакт, която произтича от работа от дома, в дългосрочен план може да бъде тежест и че самият дигитален свят не позволява всички аспекти на творческия обмен или трансфер на знания и идеи. Следователно е по-вероятно да надделее комбиниран модел, който включва работа в компанията и работа от дома. По този начин ползите от автономността и гъвкавостта при работа от дома се комбинират с ползите от социалния контакт на работното място", обяснява Алипур.