Българската браншова камара машиностроене съобщи, че най-големите фирми, поддоставчици за автомобилостроенето, спират временно работа заради извънредното положение, въведено във връзка с разпространението на коронавируса. Причините са спрени производствата на европейските автомобилопроизводители и доставчици и невъзможност за осигуряване безопасността на работещите.
"Линамар България", Русе ("Монтюпе") засега е обявила, че спира работа от 30 март до 10 април.
"ВИТТЕ Аутомотив", Русе е пуснала в отпуск 30% от работниците си между 16 и 20 март, а от 23 до 27 март други 30%. Спира работа цялото производство от 30 март, засега обявено за две седмици. Опасенията на ръководството са, че китайските поддоставчици възстановяват производството си, а поддоставчиците (конкуренти) от Мексико не са
спирали работа и вероятността да бъдат изместени от тях е много голяма.
Както вече беше съобщено, "Язаки" спира работа изцяло в двата завода за две седмици - поради въведеното извънредно положение и временното спиране на производството в заводите на клиентите им.
Кораборемонтните предприятия също са без работа, се казва в съобщението. "Бургаската корабостроителница" има договор с Русия за ремонт на определени кораби по график. Руските специалисти, които трябва да присъстват и консултират дейностите по ремонта, не могат да дойдат в България. Договорът за ремонт на руски кораби не е прекратен, но изпълнението му се отлага неопределено във времето. Забавят се и срокове за доставка на материали от западните страни. Вместо за 10-12 дни доставките стават за 20-25 дни.
Най-големият кораборемонтен завод "Одесос", Варна в момента довършва ремонта на кораб, но не е ясно кога и как ще пристигнат други кораби за ремонт, за които има договор, тъй като от тези страни не могат да пристигнат специалисти, контролиращи ремонта.
"Корабно машиностроене", Варна - спира работа за две седмици. Не може да експедира изработена продукция за Италия.