Най-масово използваните административни услуги са на общините, следват МВР, НАП, НОИ и НЗОК

14.12.2023 | 09:00
по статията работи: econ.bg
Най-честите потребители на услуги са граждани между 44 и 55 години, малко по-голям е процентът на жените спрямо мъжете
Най-масово използваните административни услуги са на общините, следват МВР, НАП, НОИ и НЗОК
Снимка: под лиценза на creative commons

Потребители на административните услуги на общинските администрации са 74% от пълнолетните българи, другите най-масово използвани от граждани и фирми услуги са на МВР, НАП и Националния осигурителен институт, сочи национално представително социологическо проучване. Две трети от потребителите на административни услуги – граждани и фирми, са  убедени, че служителите от администрацията работят професионално, 40% оценяват отношението към клиентите като добро.

Четирима от всеки петима запитани са ползвали някоя от предлаганите над 2500 административни услуги. Най-честите потребители на услуги са граждани между 44 и 55 години, малко по-голям е процентът на жените спрямо мъжете. Две трети от респондентите декларират, че през последните 3 години не са променили начина на ползване услуги, оставайки потребители „на гише“, една трета са се ориентирали към предлаганите услуги по електронен път. Само 4% от гражданите и фирмите са подавали сигнали и предложения за качеството на административното обслужване. 

Над половината от представителите на фирмите и от гражданите нямат категорично мнение дали, ако бъдат лансирани иновативни инициативи за подобряване на работата на администрациите, те биха ги възприели. Силно разпространено сред анкетираните е мнението, че държавните служители са зависими от политиците, само 20% смятат, че служителите са изцяло политически неутрални.

Социологическото проучване, извършено от „Прогрес Консулт“, е една от реализираните дейности по проекта „Трансформация на административното обслужване“, представен на заключителна конференция на 12 декември в Министерския съвет. 

Концепцията за регистрова реформа, изработена по проекта, вече е част от Стратегията на правителството за електронно управление. В управленската програма на кабинета е включен още един иноваторски елемент от проекта - внедряването на 10 административни услуги от типа  „епизоди от живота“. Това са услуги, свързани със житейски събития, за които администрациите по служебен път ще осигуряват всички документи, а гражданите ще ги получават само срещу едно заявление – примерно при раждане на дете, сключване на брак, стартиране и закриване на бизнес. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 23.04   181 г. пр.н.е. – В Рим е открит храмът на Венера, превърнал се в място за поклонение на куртизанките. 1348 г. – Крал Едуард III учредява Орден на жартиерата в...