Неотдавнашната смяна на заместник-министъра на транспорта и съобщенията Григори Григоров е била провокирана от незадоволителните резултати в управлението му на "Български пощи". Това е уточнил министърът на транспорта Георги Гвоздейков по време на изслушване в парламентарната комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения, съобщава БНР.
На 31 януари на мястото на Григоров за заместник-министър на транспорта и съобщенията беше назначен Борис Герасимов.
В началото на мандата на правителството Гвоздейков даде заявка да направи всичко възможно да стабилизира състоянието на държавното дружество "Български пощи" и то да започне да подобрява дейността си, както и да започне да развива и друга дейност.
По думите на министъра проблемът бил най-вече в това, че Григоров е обещал в началото на мандата, че ще подобри финансовите резултати на дружеството. Друг проблем в работата на Григоров, който Гвоздейков е посочил, е липсата на ясна визия и програма със срокове за изпълнение за подобряване на тези резултати.
Доверието не беше оправдано, добави министърът и отбеляза, че е дал пълна свобода за работа на Григоров и за сформиране на негов екип в пощите. Очевидно тези хора не си изпълняваха задачите както трябва, лично аз имах много забележки и дойде този момент, в който трябваше да се разделим, обясни още Гвоздейков.
През май 2023 г. Европейската комисия одобри държавна помощ 26.5 млн. евро като спешна подкрепа за ликвидността на "Български пощи". През юли Гвоздейков докладва пред колегите си от кабинета, че заемът няма да е достатъчен за възстановяване на дружеството и трябвало да мине повече време, за да стане то по-печелившо.
Григори Григоров беше шеф на Съвета на директорите на Холдинг БДЖ от декември 2018 г. до юни 2021 г., когато беше уволнен от служебното правителство на Стефан Янев заради влошени резултати на БДЖ и търга за локомотивите "Смартрон". Григоров не е жп специалист, работил е в телекомуникационни компании, има и опит в развитието на високи технологии в различни развиващи се пазари.