Крайпътните табла, които отчитат скоростта със зелени или червени цифри, дават около 5% грешки, но съоръженията са преместваеми и с тях се картографират местата в града, където статистически стават най-много нарушения на скоростния режим. На базата на данните вече са определени осем локации, където ще се монтират камерите за скорост в София.
Те автоматично ще регистрират номерата на автомобилите на нарушителите и ще им се изпращат актове. Местата, на които ще бъдат разположени, са по основните булеварди – Околовръстното шосе, бул. "България", "Черни връх", "Сливница" и др. Това разясни пред БНР Димитър Петров от отдел "Управление и анализ на трафика" в Столичната община.
Предвиждат се промени в Наредбата за организиране на движението по пътищата с пътни светофари.
"Между 5 и 8 пъти се намалява преминаването на червен сигнал, когато има мигащо зелено. Освен това то може да се прилага и при гъвкавото управление на трафика.Към момента в нея още не е разрешено мигащото зелено, което за София е проблем, тъй като по-голямата част от светофарите в столицата работят на гъвкаво управление. Т. нар. таймери не са регламентирани и те могат да бъдат използвани на по-малки и стари, квартални кръстовища с по-слаб трафик", обясни още Петров.
Въвеждат светофарна секция за ляв завой и светлинна сигнализация в бус лентите.
"Броячите и преди промените в наредбата, които се предлагат, бяха така заложени. Те обаче не могат да бъдат използвани на местата, където имаме т. нар. гъвкаво управление. При него всъщност зеленият и червеният сигнал се променят динамично на базата на датчици, които подават данни в реално време за натоварването по различните клонове на кръстовището. На практика този таймер не знае какво да покаже, тъй като не е фиксирано примерно зелено през следващите 30, 20 или 15 секунди", каза Петров.
Заради непрекъснатия анализ от датчиците за потока от автомобили, в рамките на 10 минути може да има 10 различни цикъла на светофара.