Ръст на жалбите за неосъществени почивки отчита КЗК

17.08.2020 | 15:35
по статията работи: econ.bg
От въвеждането на извънредното положение досега почти двойно са се повишили жалбите на потребители за почивки, които няма да се състоят, в сравнение със същия период на миналата година, каза за БНР Димитър Маргаритов
Ръст на жалбите за неосъществени почивки отчита КЗК
Снимка: КЗП

Доста хора се оплакват, че са се провалили почивките им, за които са платили капаро и искат да получат парите си. От въвеждането на извънредното положение досега почти двойно са се повишили жалбите на потребители за почивки, които няма да се състоят, в сравнение със същия период на миналата година, каза за БНР Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.

"Извънредното законодателство предвиди по-скоро облекчения за бизнеса във връзка с това, че се удължиха сроковете, в които туроператорите са длъжни да възстановят парите на потребителите", допълни Маргаритов.

Извънредното законодателство се отнася само за пакетните пътувания с туроператори - хотелско настаняване и транспорт.

"Когато става въпрос за индивидуални резервации за хотелско настаняване, тогава се прилагат класическите правила на закона за туризма и в зависимост от условията, при които е направена резервацията, потребителите могат да получат обратно парите си, щом такава опция е съществувала при резервирането на дадената почивка", посочи още Маргаритов.

Комисията за защита на потребителите съветва тези, които са направили резервация за почивка, да водят преговори с туроператорите, дори и да се отлага във времето съответната почивка.

"Това, което коронакризата показа, е нещо друго, то малко излиза извън сферата на потребителска защита, но аз го видях, провеждайки срещи още от самото начало на извънредното положение с представители на тези компании и то е, че те нямат достатъчно надеждни договори със своите партньори, имам предвид с хотелите, с авиокомпаниите. Един от големите проблеми, които се появява сега в момента и той води до това удължаване на сроковете за връщането на парите, е, че туроператорите се явяват в една доста непредвидена позиция, при която те са платили пари на хотели, на авиокомпании, но тъй като нямат достатъчно надеждни договори с тях, претенцията да си ги върнат е доста сложна и обикновено се отнасят до арбитражни съдилища, което макар и косвено се отразява и върху потребителите", подчерта Димитър Маргаритов.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 20.03   1413 г. – Хенри V става крал на Англия. 1792 г. – Законодателното събрание на Франция официално одобрява използването на гилотината за екзекутиране. 1808 г....