Телекомите се оправдават за вдигането на цените с практиките в ЕС и искат среща с регулатора

15.02.2024 | 11:40
по статията работи: econ.bg
Най-важният аргумент е свързан и с практиката на ЕС. Подобни клаузи присъстват в договорите на оператори от редица страни в ЕС. Тяхната легитимност е потвърдена от Съда на Европейския съюз, пишат телекомите
Телекомите се оправдават за вдигането на цените с практиките в ЕС и искат среща с регулатора
Снимка: под лиценза на creative commons

Алиансът на технологичната индустрия (АТИ), която представлява A1, Yettel, Vivacom и други технологични компании, обяви желание да започне преговори с Комисията за защита на потребителите (КЗП) относно индексацията на цените на услугите. Те са изпратили писмо до КЗП с покана за дискусия относно спорните клаузи, съобщи OFFNews.bg.

От Vivacom и A1 съобщиха, че увеличават цената на месечния абонамент с 4.7%, а за клиентите на Yettel увеличението ще е с 9.5%. ОЩЕ: След Vivacom и A1: Yettel също вдига цените Новината за повишението на цените доведе до множеството критики както от страна на клиентите на трите мобилни оператори, така и от страна на много институции. Омбудсманът и някои представители на властта призоваха решението за новото повишение да бъде преосмислено.

В поканата си членовете на АТИ посочват, че индексацията на цените на техните услуги отговаря на предвиденото в договорите с потребителите, на закона и на европейската практика. АТИ пак подчертава, че условията в договорите са прозрачни и предварително известни, тъй като са част от индивидуалните договори и общите условия, които всеки потребител получава, а общите условия са и публично-достъпни на интернет-страниците на операторите.

„Данните за индекса на потребителските цени се публикуват в средата на януари, което е и причина операторите да извършват индексацията в периода на февруари-март", се казва в позицията им. От асоциацията заявяват още, че защитават и позицията, че „клаузите са балансирани и не позволяват своеволно и безконтролно увеличаване на цените, каквото се наблюдава по отношение на множеството стоки и услуги, формиращи потребителската кошница“.

"Най-важният аргумент на АТИ е свързан и с практиката на ЕС. Подобни клаузи присъстват в договорите на оператори от редица страни в ЕС. Тяхната легитимност е потвърдена от Съда на Европейския съюз с решението по дело С-326/14", пише още в писмото.

От АТИ припомнят, че неколкократно са проверявани от КЗП, която не е констатирала противоречие със закона, не ги е намерила за неравноправни и не ги е забранявала. „Не са налице обективни основания и никакви други промени в обстоятелствата, които да обосноват промяна в позицията на КЗП“, се казва в позицията им.

“Обръщаме внимание, че при първата обявена от операторите индексация през 2021 г., КЗП анализира законосъобразността й като постанови единствено, че операторите нямат право да приложат непосредствено индексите за две години, и потвърди законосъобразността на индексацията в останалата й част. Нещо повече, в рамките на последвалия съдебен контрол, съдът също не достигна до изводи за неравноправност на клаузите за индексация”, пише в писмото.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 16.04   1071 г. – С превземането на Бари Италия се освобождава напълно от Византийска власт. 1346 г. – В Скопие Стефан Душан обявява създаването на Сръбско царство,...