Туроператори искат промяна в Закона за туризма

25.03.2020 | 18:10
по статията работи: econ.bg
Туроператори обясняват, че указанията, които е дало министерството в тази посока, са "куци", тъй като те постановяват, че на клиентите трябва да се дадат ваучери за бъдещо ползване или да се върнат парите
Туроператори искат промяна в Закона за туризма
Снимка: под лиценза на creative commons

Туроператори се оплакват, че няма чуваемост на техните проблеми от страна на ресорното Министерство на туризма. Те изпратиха до "Дневник" писмо, за което чакат и входящ номер от електронното деловодство на министерството, в което поставят въпроса за спешни промени в Закона за туризма.

В момента в два негови члена е предвидено, когато пропадне пътуване, туроператорът да върне до 14 дни парите на клиентите си. Затова настояват и повечето от тях, но това означава фирмите да фалират до края на месеца, пишат в писмото си над 170 фирми, които са го подписали.

"Нашето предложение е: Чл.88 и чл. 89 от Закона за туризма да гласят, че туроператорът трябва да върне парите в 14-дневен срок под формата на ваучер с валидност 2 години. Молим Ви да бъдем чути и да се срещнем, за да работим заедно. Ние сме на една и съща страна. Нека спасим заедно българския туризъм", пишат фирмите.

Туроператори обясняват, че указанията, които е дало министерството в тази посока, са "куци", тъй като те постановяват, че на клиентите трябва да се дадат ваучери за бъдещо ползване или да се върнат парите.

Представители на фирми се оплакват и че са били заплашвани с физическа саморазправа от клиенти, на които не връщат пари.

Павлина Иванова, представител на "Аполо", обяснява, че с колегите й, които работят много с Турция, са получили уведомбения както от партньорите си там, така и от авиокомпаниите, че мога да пренасочат авансово платените суми за бъдещо ползване. Освен това обяснява, че сумите, които имат като авансови вноски от клиентите, се ползват за резервиране на самолетни билети поне 2-3 месеца предварително, за да се постигне добра цена.

Ние това "или" в указанията на министъра не можем да го изпълним, коментира тя пред "Дневник", след като е изпратила писмото и като съобщение във фейсбук профила на министъра.

Допълва, че ако фирмите върнат парите, ще фалират и тогава дори клиентите няма да си получат авансовите вноски, защото застрахователите са им казали, че няма да поемат щети заради коронавируса, тъй като това е проблем в глобален мащаб. Освен това има опасност самите застрахователи да бъдат повлечени, ако трябва да обезщетят всички клиенти на фалиралите туроператори, обясняват те.

Компаниите искат да обсъдят в разговор с министъра тези проблеми и да се промени законът в тази му част, за да бъде спасен бизнесът, който силно пострада от спрените пътувания.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...