Двойно са се увеличили жалбите, свързани с въздушния превоз за първите 7 месеца на 2023 година спрямо същия период на предпандемичната 2019 година. Данните са на Европейския потребителски център, който провежда информационна кампания за правата на потребителите в Бургас. Гражданите могат да получат полезна информация, която ще им е необходима, когато летят със самолет, настаняват се в хотел или пазаруват онлайн.
Кампания е традиционна и се провежда винаги през август в морския град. Целта е да спестим пари, време и нерви на хората, които пътуват в друга страна или пазаруват онлайн, каза Соня Спасова, директор на Центъра.
"Напоследък имаме ръст на жалбите за загубен, счупен багаж. Един от последните случаи, за които сме съдействали, е семейство, което тръгва на почивка за Тенерифе. Минават през германско летище и багажите им се губят. По време на цялата почивка те нямат куфари с дрехи. Благодарение на нашата намеса, успяхме да им съдействаме да получат над 1600 евро обезщетение, което е висока сума при подобни случаи.
По отношение на настаняването, свързано с хотели или апартаменти, увеличението на жалбите е 10%.
Моето обяснение, че много хора след пандемията, започнаха да пътуват и срещат различни проблеми. На летищата имаше съкратен персонал по време на пандемията, има проблеми, които все още не са изчистени след ограниченията, затова се увеличиха и жалбите при нас".