Летен туризъм
Най-предпочитаният черноморски курорт през Лято 2009 е бил "Албена". Това сочи статистиката от рекламната мрежа на туристическа агенция "Ретур България" за периода 1 май - 31 август 2009 г.
Черноморският курорт отчита ръст от 24% спрямо 2008 г. На второ място се нарежда Слънчев бряг, следван от Св. Влас, Златни пясъци, Созопол, Поморие и Дюни. От тези курорти най-голям ръст отчита Поморие със 74%, следван от Дюни с 19%. Спад в търсенето имат Св. Влас - 6%, Златни пясъци - 10%, Слънче бряг - 43%.
Предлагани пакети
От предлаганите пакети, най-голям интерес на търсене се наблюдава към пакетите на база All Inclusive, най-често резервирани са пакети с продължителност от 6 нощувки.
Като адекватна реакция на това търсене, хотелите предложиха различни и атрактивни концепции на All Inclusive. Като резултат от увеличеното търсене на All Inclusive почивките, "Ретур" отчита ръст от 130% на продажбите им.
Осезаема тенденция има при резервациите, правени в последния момент. Kаталозите "Last minute" излизат с голяма преднина пред каталозите и резервациите "Ранни записвания". Като съществени причини се очертават неясната ценова политика на хотелите и световната икономическа криза. Тази година поради несигурните си доходи и неяснотата за датите на отпуските си, клиентите предпочетоха да изчакат и да резервират чрез Last minute офертите, като по този начин получаваха по-големи отстъпки от резервациите, правени по оферти "ранни записвания".
От "Ретур" правят извода, че хотелите, които реагираха веднага на кризата и проявиха гъвкава ценова политика, успяха да запълнят по-голяма част от легловата си база с български туристи.
СПА курорти
"Ретур" отчита ръст от 6% в търсенето на СПА хотели. Сред СПА курортите на първо място излиза Велинград със 177% ръст спрямо 2008 г. Това се дължи на успешната реклама на община Велинград, както и на обявяването й за СПА столица на Балканите. Второ място по търсене заема Девин, следван от Сандански.
Тази година се отбелязва и голям интерес към Поморие с предлаганите от него балнеопродукти и СПА пакети.
С най-голямо търсене от продуктите са СПА пакетите за уикендите с включени СПА процедури.
Планински хотели
Търсенето на планински хотели отбелязва 8% ръст. На първо място е Пампорово, но въпреки това там се отчита 41% спад спрямо търсенето от 2008 г. На второ място се нарежда Банско с ръст от 1%, а на трето място е Боровец със спад от 70%. Ръстът в продажбите на почивки в Банско се дължи на силната реклама, интересните предложения, ниските цени и богатото разнообразие на пакети.