До края месеца ще бъде нормализирана работата с клиентската система на "Мобилтел". Това съобщи пред журналисти днес Андреас Майерхофер, главен изпълнителен директор на телекома.
Около 1.9 млн. закъснели фактури предстои да изпрати "М-тел". Досега през новата клиентска платформа са изпратени 2.8 млн. фактури от общо 4.7 млн. броя. Старата и новата клиентски системи работят в паралел от началото на септември.
През цялото време сме имали пълна информация за това какви са сметките на нашите абонати, каза Майерхофер.
Клиентите, които не са получавали фактури за последните два месеца, ще ги получат една по една в разстояние от няколко дни.Нормалният срок за плащане от 15 дни след получаване на фактурата, ще бъде удължен до 21 дни за улеснение на хората.
При тежки случаи на клиенти, които не могат да платят всички сметки, ще бъдем гъвкави, защото знаем, че идва отоплителният сезон, идва и Коледа, заяви Майерхофер в отговор на въпрос на репортер на БТА.
Една година са продължили тестовете на системата, която започва да се въвежда в началото на септември 2010 г. От тогава започнаха проблемите на абонатите. Вече 90% от телефоните могат да се проверят през кратък номер *88, стана ясно още днес.
Припомняме ви, че от началото на септември множество клиенти на телекома започнаха да се оплакват от проблеми и забавяне на сметките си. Налице бяха и много оплаквания за това, че смяната на тарифен план и всякакви клиентски справки също не са възможни. Тогава от първия мобилен оператор в България се оправдаха със смяната на системата и посочиха, че проблем с точното отчинате на сметките няма. По това време стана ясно още, че по никакъв начин не са засегнати основните услуги - гласовите разговори и преносът на данни.