"Фейсбук" обяви принципите си за поверителност заради новите правила за личните данни

29.01.2018 | 14:20
по статията работи: econ.bg
Социалната мрежа с над 2 милиарда потребители се подготвя за ефекта от новите правила на Европейския съюз за защита на личните данни
"Фейсбук" обяви принципите си за поверителност заради новите правила за личните данни
Снимка: под лиценза на creative commons

"Фейсбук" за пръв път обяви принципи за поверителност, с които потребителите могат да контролират достъпа до информацията си, и мерки, за да им обясни какви възможности за това предлага социалната мрежа.

"Признаваме, че хората използват "Фейсбук", за да се свързват, но не всеки иска да споделя всичко с другите - включително с нас. Важно е да имате избор как да се използват данните ви", написа Ерин Игън, най-високопоставеният служител на компанията, в публикация, появила се на сайта рано тази сутрин и представила принципите.

Със съобщението социалната мрежа с над 2 милиарда потребители се подготвя за ефекта от новите правила на Европейския съюз за защита на личните данни. Те влизат в сила на 25 май и се очаква, че гражданите ще имат по-добра видимост кой и как използва личната им информация.

Очаква се това да е най-голямата промяна в правилата за защита на личните данни от създаването на интернет насам. Вероятно най-важната промяна е фактът, че новото законодателство ще се прилага и върху компании, които са базирани извън ЕС, но обработват личните данни на европейски граждани. (Какво се променя с Общия регламент за защита на личните данни, GDPR, можете да прочетете тук).

"Искаме да се уверим, че знаете откъде да управлявате поверителността си и как да я настройвате", отбелязва "Фейсбук" и дава за пример инструмента за подбор с кого споделя потребителят, като това може да се решава за всяка публикация. "Още от началото" в продукти на "Фейсбук" се вграждат настройки за поверителността на всяко ниво на разработка "с указания от експерти в области като защита на данни и лични настройки", отбелязва компанията.

Публикацията предлага използване на инструменти за сигурност като двустепенна идентификация (например чрез имейл и телефонен номер), които биха подобрили сигурността, но добавя, че системата за сигурност на "Фейсбук" работи със скорост милиони обороти в секунда, "за да улавя заплахите автоматично и да ги премахва още преди да са достигнали" до потребителя.

"Вие притежавате информацията, която споделяте във "Фейсбук". Това означава, че решавате какво споделяте и с кого го споделяте и може да променяте решението си", се обяснява в принципите. Именно за това служи възможността да се изтрие всяка публикация. При премахване от потребителите тези данни се изтриват и от сървърите на "Фейсбук", а и "можете да изтриете профила си, когато искате", продължава съобщението.

Компанията ще надгражда политиките за управление на данни, изложени в отделна публикация, като предлага образователни материали за ежедневната употреба на "Фейсбук". "Инвестираме в изследвания и работа с експерти отвъд "Фейсбук" включително дизайнери, разработчици, специалисти по поверителността и регулатори."

Ще се публикуват и видеоклипове, които ще показват на потребителите как да управляват данните си и да контролират кой има достъп до информацията им, казва Игън. На потребителите ще се обяснява и как да регулират данните, които "Фейсбук" използва, за да им показва реклами, как да трият стари публикации и какво става с данните им, когато изтрият профила си, отбелязва "Ройтерс"

На потребителите ще се напомня да "проверят настройките си за поверителност", за да се гарантира, че се чувстват комфортно, споделяйки определени данни за себе си, или да въведат промени, ако не желаят да го правят.

На потребителите ще се помага да разберат какво точно се случва с данните им, как те се съхраняват и как се подобрява контролът. Ще се работи за повишаване на отчетността пред регулаторите и с тях, както и с експерти и представители на законодателни органи, ще се провеждат срещи, за да се подобрят практиките и политиките в работата с данни.

Принципите са отделни от потребителските условия, с които всеки трябва да се съгласи при създаване на профил. Миналата седмица главният оперативен директор на "Фейсбук" Шерил Сандбърг обяви, че компанията ще даде възможност на потребителите по-лесно да защитават личните данни, свързани с профилите им в социалната мрежа. Тя обясни, че ще бъде създаден "нов център за неприкосновеност на глобално ниво", който "ще събере на едно място основните настройки на "Фейсбук" и ще направи управлението на личните данни по-лесно".

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 20.12   1604 г. – отпечатан е първият екземпляр на книгата Дон Кихот от Мигел де Сервантес – първия бестселър в историята, пуснат в продажба на 16 януари 1605. 1699 г....