132 648 са щатните бройки в централната и териториалните администрации, съобщават от БГНЕС, като се позова на Доклад за състоянието на администрацията, приет от правителството. 98 663 са заети в централната администрация, а 33 985 в териториалните администрации. Незаетите щатни бройки в администрацията са 5 840, като незаети за повече от 6 месеца са 2 811. По данни от утвърдените годишни отчети на администрациите през 2016 г. са прекратени общо 11 712 правоотношения - текучество от 9.2%.
Най-добре платени в администрацията са главните секретари на ведомството. Основното месечно възнаграждение на главен секретар възлиза средно на 2183 лв. Парадоксално, но заместник-главните директори взимат повече от главните директори. Това се дължи, че само в част от институциите има такава длъжност. Средно малко над 2000 лв. е основното месечно възнаграждение на ръководителите на вътрешния одит и на инспекторатите. Юрисконсулт в администрацията има основна месечна заплата 803 лв., а най-ниско платени са специалистите - 630 лв.
В края на 2016 г. администрацията разполага със 129 985 броя компютри, от които 17 137 преносими и 112 848 настолни. Това показва, че почти всички чиновници у нас имат служебни компютри. Държавата е платила 95 954 лиценза за операционна система Windows.
По отношение на използвания антивирусен софтуер има инсталирани 89 214 програми на персонални компютри и 3 524 на сървъри, става ясно още от обобщената информация. Общият брой на подадените заявления за електронни административни услуги през 2016 г. е 8 268 221, разпределени както следва: 2 590 271 от граждани, 6 673 065 от фирми и 4885 от чужденци. Почти 20 млн. са стрували на бюджета телефонните разговори на чиновниците през 2016 г.
Прави впечатление, че миналата година се отбелязва бум на предоставянето на телефони на администрацията. Само в структурите на изпълнителната власт има 457 967 телефонни номера, които са активни. 221 750 от тях са фиксирани телефони, а 236 217 са мобилни.
От справката се разбира, че спрямо 2015 г., увеличението на мобилните телефони, с които администрацията разполага е 100 000 бройки и 25 бройки на стационарни телефони. И въпреки, че живеем в ерата на информационните технологии, данните за достъпността им в работата на администрациите са красноречиви: 15.56% нямат система за документооборот; 15.38% нямат система за правно-информационни услуги; 34.53% не са въвели система за управление на човешките ресурси; 4.11% нямат система за труд и работна заплата; 4.29% нямат счетоводна система; 44.36% от администрациите нямат система за управление на база данни; 64.76% от администрациите нямат системи за управление на документи, потоци и съдържание през интернет.