В Национална компания „Железопътна инфраструктура" бяха отворени офертите по проекта за модернизация на железопътния участък Септември - Пловдив. Подадени са 19 оферти за участие. Участъкът е част от трансевропейската железопътна мрежа.
Предвижда се след ремонта влаковете да се движат със скорост от 160 км в час. Проектът е с индикативен бюджет 359 млн.лв., от които 76.5% безвъзмездна финансова помощ от Кохезионния фонд на ЕС и 23.5% от националния бюджет.
Поръчката обхваща проектиране на строителните работи и тяхното изпълнение за всяка обособена позиция. Кандидатите могат да участват както за цялата поръчка, така и за всяка от обособените участъци (позиции), но само в пълния им обем.
- Позиция 1: Модернизация на железопътната отсечка Септември-Пазарджик, включително гарите Септември и Пазарджик;
- Позиция 2: Модернизация на железопътната отсечка Пазарджик-Стамболийски, включително гарите Огняново и Стамболийски;
- Позиция 3: Модернизация на железопътната отсечка Стамболийски - Пловдив, включително гара Тодор Каблешков.
Изискването за строителството на жп линии, по които ще се развива висока скорост на влаковете, ще премахне всички съществуващи жп прелези по линията и пресичането на линията с автомобилните пътища ще става чрез надлези или тунели, уточняват от НКЖИ.
Подадени са оферти от: „Терна" (Гърция); Консорциум „Светелски- РВП Кьоне"; Консорциум „СО-ВА Инженеринг 1"; "Чи.Ем.Чи.- Акмар - Джойнт Венър" (Италия); „Пор Технобау унд Умвелт" (Австрия); Консорциум „Салчеф - Енергоремонт" (Италия); Обединение „ БТП - ГБС (жп линия Септември - Пловдив )"; Обединение „Азви - СПХ" Консорциум „ЛВ - СТ"; „Ай Джи Ей жп инфраструктура Консорциум"; Консорциум „БГ - ЖП - ИНФРА"; Консорциум „Железопътни магистрали"; „ОХЛ ЖС" АД (Чехия); Консорциум „Алпине Бау - Х.Ф.Вибе"; Обединение „Трансеуропа Асигния - Махента; „Актор" (Гърция); Консорциум „Страбак - Железопътнио строителство"; „Пицароти ИПС" ДЗЗД; Консорциум „Туци - Мавимекс".