Автор на статията: Ивелина Георгиева, iNews.bg
В перспектива руските туристи биха могли да се увеличат с 44% спрямо сегашния си брой.
Това прогнозира Иво Маринов, заместник-министър на икономиката, енергетиката и туризма, по време на представянето на заключителните резултати по проекта "Интегрирана рекламна кампания на българския туристически продукт в Русия".
Само през настоящата година руските туристи у нас са се увеличили с 23%. Това се дължи на активната рекламна кампания на страната ни на руския пазар, отбеляза Маринов.
По думите му се наблюдава рекорден ръст от 42% при търсенето на визи от руски туристи в сравнение с предходни години. В тази връзка от ресорното министерство прогнозират, че броят на визите за тази
година ще достигне 300 хиляди.
Изследвания от маркетингови проучвания в Русия показват, че руските граждани реализират средно 12 нощувки в България, което е малко по-дълго от престоя им в Турция и Гърция, който е средно 11
нощувки. Разходите при техните пътувания до България са 840 евро за едно лице.
Руските туристи, посещаващи нашата страна, са млади хора и такива на средна възраст, уточни зам.-министър Маринов. Той обясни още, че 80% от посещенията на руски граждани у нас са ваканционни
пътувания и три четвърти от тях са с цел почивка на море.
90% от пътуванията са със самолет, а предпочитаните видове средства за подслон и места за настаняване са хотелите, като от тях са предпочитани 4- и 5-звездните, допълни още зам.-министърът.
Проектът "Интегрирана рекламна кампания на българския туристически продукт в Русия" е реализиран в периода септември 2010 - юли 2011 г. Той се финансира по Оперативна програма "Регионално
развитие".
Представяне на резултатите от проекта "Интегрирана рекламна кампания на българския туристически продукт в Русия". Снимка: Econ.bg
Общата рамка на дейностите по проекта е активното навлизане в руското медийно пространство, в това число - телевизия, радио, преса, интернет, външна реклама, пресконференции, прес турове, промоции,
дегустации и други дейности.
Като основен рекламен канал на проекта бе планирана телевизията. В хода на кампанията са били излъчени 4 тематични клипа, общо 360 пъти в две от най-големите руски телевизии - Россия 2 и РБК-ТВ,
които се гледат в цяла Русия и балтийските страни - Литва, Латвия, Естония, както и в Казахстан, Украйна, Беларус, Армения, Азербейджан, Молдова и Киргизстан.
Общо достигнатата аудитория е 14 137 000, сочат данните на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ).
В най-престижните печатни издания България е била представена със 7 типа рекламни визии - море, зимен туризъм, културен туризъм, еко туризъм, гурме, празници и голф. Някои от печатните медии са
"Вокруг света", "Аерофлот", "Домодедово", "Комсомолская правда" и др. От ресорното министерство отбелязват, че аудиторията, която е достигната чрез печатните медии, е 10 210 000 души.
Радио рекламната кампания е провеждана в две руски радиа - Радио 7 и Радио ретро FM, като достигнатата аудитория е 6 420 000 слушатели.
Българският туристически продукт е бил представен още под формата на външна реклама, рекламни листовки, промоционални материали и др.
Като цяло маркетинговата комуникация е представила страната ни като привлекателна и целогодишна туристическа дестинация за руския турист, е изводът на МИЕТ по повод кампанията.