Със 7,5 на сто е намаляла консумацията на безалкохолни напитки през 2010 г. спрямо предходната година. Това информира БТА, позовавайки се на информация на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България.
Потреблението на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води през 2010 г. е по-малко със 7,5 на сто, или с близо 65 млн. литра, което означава, че потреблението на човек от населението е намаляло от 100 литра на 91 литра.
Въпреки спада в консумация на бутилирани води тази група напитки продължава да бъде лидер сред всички търговски марки напитки (в това число алкохолни, млечни, топли и други) с най-висок дял от 26,9 на сто.
На българския пазар сега има 40 марки бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води в голямо разнообразие от опаковки и разфасовки. Общото потребление на безалкохолни напитки се равнява
на 1581 млн. литра, или със 128 млн. литра по-малко от 2009 г., което означава намаление на потреблението на човек от населението от
226 литра на 210 литра.
Спад се отчита във всички групи и напитки с изключение на студения чай и прахообразните разтворими напитки. Кризата в потреблението продължи влиянието си върху консумацията на безалкохолните напитки и през изминалата година, отбелязват от асоциацията.