717 служители пуснаха доброволно „Български пощи“. Те получиха обезщетение между 2 и 10 работни заплати в зависимост от трудовият им стаж, информират от
дружеството.
Оптимизацията на персонала е част от стратегията за реформи на „Български пощи”. Предстои още въвеждане на разходни норми на труд в дружеството за 2012 г. В резултат на прилагането им там, където има по-малък обем на работа, служителите ще бъдат преназначавани на намален работен ден – от 8 на 6 или 4 часа. Реално хора няма да бъдат съкращавани, но ще бъдат реализирани икономии във фонд „Работна заплата“. Третата стъпка е пенсионирането на служители, като на техните места няма да има нови назначения.
За да повиши квалификацията на своите служители, дружеството стартира нов проект. Той предвижда обучение на фронт офис служители и началници на пощенски станции в областта на комуникационните и маркетинговите умения, както и работата в екип.
Проектът стартира пилотно в София. До средата на април 2012 г. ще бъдат обучени всички 120 началници на пощенски офиси в София, а до края на годината и 700 касиери. След месец юни 2012 г. обучението ще обхване всички пощенски станции в страната.