И за 2010 г. ядките остават най-бързо развиващата се категория в сектора на солените изделия у нас, показват наблюденията на "Чипи ядки".
Пет са основните тенденции според тях, които се забелязват при пазара на ядки.
Българският потребител обръща все по-голямо внимание на качеството и здравословните свойства на храната, която консумира. Доказателство за това е, че близо 80% от сънародниците ни предпочитат ядките да са опаковани, защото така за дълго запазват полезните си свойства. През 2009 г. общият обем продажби на пакетирани ядки възлиза на над 11 780 тона (по данни на Нилсен).
Все повече внимание се обръща и на непрозрачните опаковки, които предпазват продуктите от гранясване и образуване на вредните за организма афлатоксини. Плътните пакетчета, които не позволяват купувача да види продукта, показват и доверието му към дадената марка.
Фъстъците и слънчогледовите семки остават любими на българите. В условия на икономическа криза те са предпочитани пред по-скъпите лешници, бадеми и кашу. Общият им пазарен обем се равнява на над 75%.
Високата конкуренция сред производителите (5 национални марки и голям брой местни) повишава качеството на крайния продукт. През последните две години компаниите инвестират все повече в по-надеждни опаковки и машини.
Ядките присъстват все по-често при приготвянето на ястия като една от основните им съствки. Освен традиционните за подобни случаи кедрови ядки и орехи, вече активно
навлизат кашуто и бадемите.