867 хил. са колите в София, средната им възраст е 18 г.

16.11.2022 | 11:25
по статията работи: econ.bg
Дончо Барбалов припомни, че преди 10 г. беше интегрирана и въведена новата данъчна система на Столична община, благодарение на която се получават достоверни и съпоставими данни
867 хил. са колите в София, средната им възраст е 18 г.
Снимка: под лиценза на creative commons

През тази година софиянци карат все повече мотоциклети и мотопеди. Първият вид превозни средства са с 1067 бр. повече и са общо 26 631, а регистрираните мотопеди са 8394, което е с 249 повече, отколкото през миналата година.

Преди 10 г. леките автомобили 677 489, мотоциклетите - 9333, а мотопедите - 3862.

Тенденция към намаляване през тази година се отчита и при товарните автомобили (до и над 3,5 тона), и автобусите, които са по-малко с над 5500 броя (в справката не се включват колите на градския транспорт), или общият им брой е 154 269.

През последните три години средната възраст на регистрираните леки автомобили е около 18 години, докато през 2012 г. столичани са карали 20-годишни коли, пише още Барбалов.

Мотопедите и мотоцикледите в момента са със средна възраст 14 - 16 г., колкото е и на автобусите, докато при товарните коли до 3,5 т средната възраст е едва 11 г. Над 19-годишни пък са товарните автомобили над 3,5 тона.

Средната стойност на местния данък, дължим за лек автомобил в София през настоящата година е 98,88 лв. През 2012 г. , когато базата данни е обновена, средният данък за регистриран лек автомобил в столицата е бил 70 лв.

"Разликата не е голяма и при мотоциклетите - от 40,55 лв. средно преди 10 години, сега собствениците на мотори плащат по 58,40 лв. средно", съобщава още зам.-кметът.

Мотопедите са най-икономични - днес данъкът при тях е 10 лв., а през 2012 г. е бил 9 лв.

За изминалите години най-значителна е разликата при товарните автомобили до 3,5 тона. През 2012 г. техният местен данък е бил средно 13,93 лв. , през 2018 г. спада до около 10 лв., а днес вече е 77, 32 лв.

"Данъкът се формира чрез няколко компонента: година на производство, мощност и екологичен стандарт на колата. С промени в Наредбата за местните данъци, приети от СОС през декември 2019 г., бяха повишени ставките за автомобили с по-ниски евростандарти - от 0 до Евро 4, както и за мощност над 74 kW /над 100 конски сили /. Коефициентът за година на производство на автомобила е определен от Закона за местните данъци и такси, който е в сила от 2019 г. и не може да се променя от общините", припомни още Дончо Барбалов.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 21.11   695 г. – Свети Вилиброрд е ръкоположен за пръв епископ на фризийците. 1344 г. – Започва строежът на сегашната катедрала "Свети Вит", когато епископът...