Щатският технологичен гигант Apple зае пето място на китайския смартфон пазар за третото тримесечие на годината. Включвайки азиатската страна в първата вълна на дебюта на iPhone 5S компанията от Купертино успя да задмине утвърдени играчи там като ZTE и Xiaomi.
Данните на анализаторите от Canalys сочат, че iPhone доставките са се повишили с 32% на годишна база. Така за трите месеца до септември Apple е генерирала общо 6% от продажбите в страната, съобщи пред „Блумбърг“ Никол Пенг, директор на анализаторския отдел на Canalys. С този резултат щатската корпорация се предвижила с едно място напред в сравнение с предходното второ тримесечие на годината.
Новата статистика на Canalys отразяват едва една седмица на продажби на iPhone 5S и цветния iPhone 5C. Въпреки това влиянието на новите модели е видимо, коментират експертите. Според тях обаче в бъдеще Apple ще срещнат сериозни предизвикателства пред разширяването на пазарния си дял, тъй като конкурентните също продължават засилват позициите си.
На първо място на китайския пазар на смартфони остава Samsung. Корейската компания която успява да разшири пазарния си дял от 14 на 21% след като доставките на нейните продукти се повишават над двойно през последните месеци.
На второ място е Lenovo с пазарен дял от 13 %, а на трета позиция е Coolpad – брандът на China Wireless Technologies с дял от 11%. Челната петорка се допълва от Huawei Technologies (9%).