В неделя Emirates Airlines започнаха процес по обновяване на самолетния си парк, ангажирайки се да закупят пътнически самолети Boeing Co. 787 Dreamliner на стойност 15,1 млрд. долара.
По този начин американският гигант Boeing успя да изпревари европейският си конкурент Airbus в конкурса за нови двумоторни самолети за дълги разстояние, организиран от Emirates Airline, който е най-големият превозвач в света по международен трафик.
“Уолстрийт Джърнъл“ посочва, че Emirates ще закупи 40 броя новия самолети Boeing 787-10 - най-големият модел от семейството самолети Dreamliner, като доставките трябва ще да започнат през 2022-а година. Сделката беше оповестена от Emirates Airlines на домашното авиошоу в Дубай и представлява болезнена загуба за Airbus. Преди години европейският самолетен гигант сключи договор за продажбата на водещия превозвач на 70 самолета от модела A350, след което обаче Emirates анулира сделката, тъй като Airbus направи редизайн на своите самолети.
Председателят на Emirates Airline шейх Ахмед бин Саид Ал Мактум заяви, че покупката на 787 представлява “най-добрият вариант“ за авиокомпанията. По-рано този месец шейх Ахмед сигнализира, че той също така е разговарял и с Airbus за нова оферта за самолети A380 Superjumbo.
“Уолстрийт Джърнъл“ отбелязва, че служителите на Airbus са разчитали, че на авиошоуто в Дубай ще могат да обявят за одобряването на подобна сделка, но изглежда са останали разочаровани.
Говорител на Airbus заяви, че превозвачът няма да коментира състоянието на разговорите с клиентите на компанията. Трябва да се има предвид, че на същото авиошу в Дубай, американската компания Boeign сключи сделка и с Azerbaijan Airlines за продажбата на пет самолета от модела 787-8 за около 1,9 млрд. долара.
По време на азиатската визита на президента на САЩ Доналд Тръмп през миналата седмица пък стана ясно, че самолетостроителният гигант Boeing е постигнал споразумение с Китай за доставката на 300 самолета на стойност от около 37 млрд. долара. От своя страна, от началото на годината досега Airbus успя да сключи договори за продажба на два пъти по-малко самолети, отколкото Boeign, приключвайки първият ден от авиошоуто в Дубай без да бъдат подписани нови сделки.