Социалната мрежа Facebook обяви основно преработване на рекламната си система и политика. Така оттук нататък ще бъдат прилаган нов набор от правила и рестрикции за Facebook страниците, на които ще могат да се появяват реклами, съобщава “Би Би Си“.
Новата политика се налага след инциденти, довели до отказ на компании като Mark and Spencer и BSkyB да рекламират през Facebook. Въпросните се оттеглят рекламите си след оплаквания, че те се появяват на страници, публикуващи обидно или компрометиращо съдържание.
Сега социалната мрежа планира да премахне всякакви реклами от конкретни страници. Конкретният случай, който задвижи процеса е свързан с реклама нa, публикувана от британския телеком Sky. Тя се появява на Facebook страницата „сладки и гей момчета“, на която са качени снимки на момчета в тинейджърска възраст. Скандалът довежда до там, че от Sky изтеглят рекламите си от социалната мрежа.
От Facebook заявиха, че ще приложат нова процедура, която ще определи кои страници или групи ще могат да показват реклами. По този начин реклами вече няма да има на страници, които показват сцени на насилие и секс, дори когато подобно съдържание не нарушава политиката на компанията.
От Facebook планират да създадат и „златен стандарт“ от около 10 хиляди страници, които са подходящи за рекламиране. Към него постепенно ще бъдат добавяни и нови страници. От всички останали рекламите ще бъдат премахнати.
Това не е първият случай, в който от социалната мрежа се съобразяват с оплакванията на потребители и рекламодатели от страници с обидно съдържание. В началото на юни Facebook бе принудена да предприеме действия срещу публикуването на съдържание, насаждащо омраза срещу жените. Ходът дойде след след като протести на защитници на правата на жените накараха част от рекламодателите да се оттеглят от мрежата.