Социалната мрежа Facebook се надява да засили функциите си на публична трибуна като пусне хаштагове, пише „Вашингтон поуст“.
С новата функционалност, позната ни най-вече от платформата за микроблогове Twitter, Facebook добавят възможността за етикетиране (тагване) на постинг с фрази, които отбелязват, че въпросният постинг е част от по-голяма дискусия.
„До момента не съществуваше прост начин да добиете по-мащабен поглед какво точно се случва и за какво си говорят хората (във Facebook).“, коментира продуктовия мениджър на социалната мрежа Грег Линдли. Подобно на хаштаговете в други социални сайтове и тези във Facebook ще започват със символа „#”.
Макар че мрежата на Марк Зукърбърг разполага с повече активни потребители от Twitter, влизащи в профилите си всеки ден– съответно 655 млн. срещу 200 млн., то Facebook не толкова популярна като място за онлайн дискусии. Но тя разполага с потенциала да се превърне в такова благодарение на съдържанието си, коментира Линдли.
Така например 88 млн. американци постват във Facebooк по време на праймтайм часовете в САЩ и коментират активно това, което гледат по телевизията, допълва той
Хаштаговете на най-голямата социална мрежа ще работят по начин, подобен на тези в Twitter. Когато видите хаштаг в постинг, ще можете да кликнете върху него и да получите достъп до информационния поток, генериран от други потребители, използващи същия маркер.
Потребителите също така ще могат да търсят за специфични хашагове, да намират повече информация за най-коментираните теми, и да кликват върху хаштагове, които водят до други услуги като сайта за снимки Instagram.
Постингите, които са хаштагнати, ще са подложени правила за поверителност и споделяне, които важат и за нормалните постинги. Това означава, че дори да затрупате съобщенията си с хаштагове, никой няма да има право да ги вижда до момента, в който не разрешите, уверяват от социалната мрежа.