Facebook Inc. - компанията, притежател на най-голямата социална мрежа в свата, търси начини да разбие дългогодишната доминация на телевизията в рекламните бюджети на рекламодателите. За целта гигантът планира да продава реклами в телевизионен стил, като цената за излъчването им ще бъде по 2,5 млн. долара на ден, съобщиха информирани анонимни източници, цитирани от „Блумбърг“.
Очакванията са първите рекламни спотове, които ще бъдат с дължина до 15 секунди, да се появят в новинарските фийдове на потребителите до края на годината. Те ще бъдат показвани на абонатите нa Facebook, които към момента наброяват 1,15 млрд. души. За момента тези планове обаче са неофициални.
С този ход компанията на Марк Зукърбърг следва усилията на останалите големи онлайн играчи, които се опитват да се докопат до парите, които по традиция се изливат в телевизионните мрежи. Така например Google започнаха да стимулират създаването на видео канали с оригинално съдържание в YouTube. AOL пък стартираха HuffPost Live – подобен на CNN новинарски канал, който се стриймва съдържание през интернет пет дни в седмицата.
При Facebook идеята е да се „капитализират“ милионите потребители, които активно проверяват акаунтите си ежедневно, в това число и в прайм тайм часовете, които се покриват от телевизионните рекламодатели. Статистиката сочи, че за последното тримесечие 61% от абонатите са влизали поне веднъж на ден в социалната мрежа.