В понеделник Facebook добави нова функционалност за дарения, която позволява на потребителите да даряват пари на организации с идеална цел директно през платформата, пише Mashable.
За целта социалната мрежа си партнира с 18 различни различни организации, в това число и международни като Световния фонд за опазване на дивата природа (WWF).
Потребите ще могат да даряват, използвайки вградения бутон „Дари сега“, поставен върху официалната страница на всеки от партньорите. Приложението ще позволява даряването на суми от по 10, 25, 100 или 250 долара, чрез кредитна карта, дебитна карта или PayPal.
Наред с това ако потребител попадне на постинг от съответната организация в новинарския си поток, той може да използва същия бутон, ако въпросният е вграден в постинга. Услугата предлага и възможност за даряване на сума по избор, така че потребителите да не са ограничени до споменатите суми.
От Facebook се надяват скоро и други организации с идеална цел да се присъединят към проекта. Техен говорител заяви, че компанията му не планира да добавя партньори, които не са създадени с идеална цел.
Първият тест на приложението бе правено през ноември, когато потребителите получиха възможността да даряват суми за Международния червен кръст. Тогава парите отидоха за подпомагане на пострадалите от тайфуна Хаян, който удари Филипините и взе над 6000 жертви.