В сряда (24 юли) Facebook обяви много по-високи от очакваните приходи от реклами на мобилни устройства, доказвайки, че може успешно да се развива и в сферата на смартфоните и таблетите, предаде агенция „Ройтерс“.
Социалната мрежа също така отбеляза повишение в броя на посетителите на сайта, въпреки притесненията, че някои бързо развиващи се чат платформи, като WhatsApp и Snapchat ще „откраднат“ част от Facebook потребителите.
За третото тримесечие компанията реализира най-големия ръст в приходите от реклами от 2011 г. насам-13%. За сравнение други два интернет гиганта Google и Уаhoo реализираха спад.
„Facebook има около 700 млн. потребители, които използват платформата всеки ден. В света няма по-голяма публика“, заяви Джордан Роан, анализатор в компанията за финансови услуги Stifel Nicolaus.
От Facebook заявиха, че приходите от компании за електронна търговия са се удвоили през второто тримесечие в сравнение със същия период през миналата година, а общият брой на показаните реклами се е увеличил с 43 на сто.
Добрите резултати върнаха част от доверието на инвеститорите. Въпреки това акциите остават с 20% по-евтини от дебютната си цена през май 2012г.
Изпълнителният директор и съосновател на социалната мрежа Марк Зукърбърг заяви, че компанията започва да жъне първите си успехи след инвестициите, подобрявайки някои свои услуги, основно мобилната версия на Facebook.
Делът на потребители, използващи смартфони и таблети за достъп до интернет расте все повече. Малките екрани затрудняват показването на реклами, което се оказва голям проблем за компании като Facebook.
Според анализатори новите мобилни реклами на социалната мрежа, излизащи директно в новинарския поток на потребителите генерират повече приходи от другите форми на онлайн реклама.
„Повече и повече потребители откриват, че това е един добър начин за показване на реклами“, каза Бен Шрахтър от Macquarie Research.
Приходите на Facebook за второто тримесечие са били 1,813 млрд.
За същия период около 41% от общите приходи от реклами са дошли от мобилни реклами.
Facebook обяви, че 61% от общо 1,15 млрд. потребители посещават социалната мрежа всеки ден. Това е с 3% повече от данните за второто тримесечие на 2012 г. и е ясно доказателство, че дисплей рекламите не са накарали младите потребители да се насочат към алтернативни платформи.
От компанията заявиха, че броят на тийнейджърите, използващи Facebook е стабилен през последните месеци.