Социалната мрежа Facebook въведе промени в едно от основните си приспособления - началната страница, предадоха от „Бизнес Инсайдър“.
Началната страница, както човек може да се досети по името, е първото, което виждаме, когато влезем в социалната мрежа.
На нея можем да разгледаме т. нар. „истории“, книги, статус промени, страници и всичко останало, което приятелите ни споделят. Без намесата на Facebook,
потребителите имат да избор измежду средно 1,500 нови „истории“ всеки път, когато я отвори.
До този момент платформата използваше система от алгоритми, чрез които да се реши какво точно да ни се покаже. Решението бе:
1. Събират се всички статуси, събития и така нататък от последното влизане на потребителя.
2. Системата оценява всяка индивидуална „история“ по определени критерии. Ако потребителят е близък с приятеля, публикувал нещо, то историята получава по-висока оценка. Ако събитието е с много коментари, това също са допълнителни точки. Ако е снимка, а хората обичат снимки, то оценката е още по-положителна.
3. Facebook сортира историите според поставените точки.
Ако влезете един час по-късно, същият процес започва отначало, взимайки в предвид всички нови истории.
Сега идва момент за голямата промяна. Вече няма да попадате в цикличния повтарящ се процес за оценяване. Вместо това историите, които не сте успели да видите, защото не сте превъртяли страницата до долу, ще се пазят. Влизайки повторно, неразгледаните новости ще получат най-висока оценка и ще се появяват най-отгоре. Така Facebook променя начина, по който виждаме приятелите си.
Друга промяна в Началната страница е внимателно разглеждане на 50-те най-скорошни действия, които сме осъществили. Ако „харесваме“ истории, свързани с дадено събитие или човек, то има голяма вероятност да получаваме още доста информация за него през деня.