Социалната мрежа Facebook пусна интернет магазин за приложения App Center за разпространяване на програми, ориентирани към работа в социалните мрежи.
На официалната си страница мрежата обяви стартирането на "Центъра за приложения", правейки първата си крачка към пазара на игрите. От вчера, 8 юни, онлайн магазинът е отворен единствено за американските потребители, като през следващите седмици постепенно ще се появява и в профилите на всеки един от всичките 901 милиона абонати на мрежата.
В началото ще има 600 приложения, част от които са наскоро нашумялата игра Drow something, Pinterest, както и Ghosts of Mistwood.
От Facebook съобщават, че сайтът ще предоставя не само голям избор от приложения, но и възможност да се споделят резултати и потребителите да виждат какви точно приложения използват приятелите им. Платформата е така проектирана, че да задържи вниманието на потребителите колкото е възможно по-дълго в социалната мрежа.
В онлайн магазина на Facebook ще се разпространяват както безплатни, така и платени приложения. Очаква се платените приложения да разширят възможностите за извличане на печалби както за разработчиците, така и за самата социална мрежа.
Проучване, направено от Juniper Research, показва, че по предварителни данни до 2016 година се очаква мобилните приложения да генерират приходи в размер до 52 милиарда долара – 75% от смартфоните и 25% от таблетите.