Доходите от реклама на социалната мрежа Facebook почти ще се удвоят и ще достигнат 1 милиард долара по света, съобщава изследване на eMarketer.
"Разходите за реклама нарастват бързо и рекламодателите не могат да пренебрегват масовата общественост", смята анализаторът Дебра Ахо Уилямсън, цитирана в изследването.
Според eMarketer доходите на Facebook ще достигнат 1,285 милиарда долара през 2010 г. От тях 835 милиона са от САЩ, спрямо 665 милиона миналата година. Очаква се те да стигнат до 1,76 милиарда долара през 2011 г..
Сайтът за социални контакти печели "поне половината" от приходите си от предоставяната на рекламодателите опция да създават собственото си рекламно послание, което да насочват към потребителите от избраната от тях демографска група.
В края на юли сайтът надмина 500 милиона потребители, далеч пред конкуренцията от MySpace, съобщи АФП, цитирана от БГНЕС.