Социалната мрежа Facebook ще информира своите потребители за най-популярните теми в социалната мрежа. Това ще става чрез нов продукт, който компанията нарича просто „Trending”. Новата услуга ще показва на всеки потребител персонализиран списък от най-горещите теми, комбинирайки техните интереси със съдържанието, на което се обръща най-голямо внимание в социалната мрежа, информира „Машабъл“.
Всяка т.нар. „тенденция“ ще включва и кратко описание, а потребителите ще могат да кликват върху нея и да видят списък от публикации и материали, свързани с темата.
Oт Facebook ще определят горещото съдържание с алгоритъм, чиято цел е да разпознава „значително нарастване в популярността“. Това обаче не означава задължително голям брой публикации или статии по дадена тема, заявиха от компанията. С други думи, тема, която винаги е популярна в социалната мрежа, няма да остане завинаги в тенденциите. Това ще става единствено, когато бъде отчетено рязко повишение на споменаванията.
Поне засега списъкът с горещи теми няма да включва рекламно съдържание, въпреки че възможността това да се случи в бъдеще е голяма.
Това е също така и поредният инструмент, който потребителите обикновено асоциират с Twitter. Платформата отдавна предоставя списък с популярно съдържание, заедно с главния поток от туитове. В това число влизат и платени публикации.
Друга подобна функция, копирана оригинално от Twitter, беше и въвеждането на хаштагове през май.
През 2012 г. от Facebook започнаха да използват термина „последователи“ (followers), за да опишат потребителите, които се записват да получават достъп до публикации от хора, които не са в списъка им от приятели. В началото от социалната мрежа използваха „абонати“ (subscribers), но изоставиха този термин за сметка на придобилия в Twitter популярност „последователи“.
Нововъведението на Facebook ще бъде активно за всички потребители на социалната мрежа в САЩ, Великобритания, Канада, Индия и Австралия.