Франк Чуанг гордо инспектира чисто новия завод за автомобили на Ford Focus, чиято производствена линия беше намалена. Прокарвайки поглед върху малките коли в масивния комплекс за производство на
автомобили в град Чунцин, в югозападната част на Китай, ветеранът във Ford е доволен от начина, по който се развива производството откакто заводът е открит през февруари.
“Това е само началото”, казва 58-годишният Чуанг, който оглавява производството на Ford в Китай. “До момента съм изключително доволен”.
Заводът трябва да успее, за да може компанията да се закрепи стабилно на световния пазар на автомобили, а и в Китай, където изостава значитнелно след General Motors и Volkswagen, които заедно
произвеждат шестте най-добре продавани коли в страната през 2011 година.
Ford, която навлезе на азиатския пазар по-късно, формира едва 2.8% от 18.5-милионния пазар на автомобили през миналата година, докато GM има 14% дял, а VW - 12%.
През 1997 година Ford загуби от GM възможността за създаване на консорциум (joint venture) с шанхайската компания SAIC Motor, която е най-големият производител на автомобили в Китай.
Четири години след това бяха необходими на китайското правителство, за да позволи на Ford да установи собствено производство в страната. Компанията напредваше бавно в азиатската страна и направи
някои грешки като това, че през 2003 година започна производството на малките коли Fiesta, когато на автомобилния пазар всички търсеха далеч по-големите седани.