Производителят на гуми Goodyear Tire & Rubber Company днес отчете подобрени обем, продажби и приходи през четвърто тримесечие на 2009 година.
Нашите резултати през четвъртото тримесечие бяха солидни, с подобрени брутен марж, дялов оперативен приход и нетен приход, отразяващи понижените разходи за суровини, подобрените обеми и дейности за намаляване на разходите. Този прогрес е отражение на успешното заздравяване на нашия бизнес въпреки трудностите в икономическата и оперативна среда, каза Робърт Кийгън, президент и главен изпълнителен директор на компанията.
Търсенето на гуми в глобален мащаб започна плавно да се съвзема и през 2010 г. се надяваме на общ ръст на годишна база. Степента на възстановяване обаче варира значително в зависимост от географския регион и продуктовия сегмент. Обнадеждени сме, но много от проблемите, включително високите цени на суровините и слабото търсене на гуми за комерсиални товарни автомобили, ще продължат и през 2010 година, добави той.
Все пак, силната пазарна позиция на Goodyear и нарастващите възможности ще ни помогнат да използваме пълноценно атрактивните пазарни възможности, които ни се предоставят, заяви Кийгън.
Продажбите на компанията през четвъртото тримесечие на 2009 г. възлизат на 4,4 млрд. долара, което е увеличение от 7% спрямо четвъртото тримесечие на 2008 година.
Компанията има дялов оперативен приход в размер на 249 млн. долара при дялова оперативна загуба от 159 млн. долара за същото тримесечие на предходната година. В сравнение с предната година, дяловият оперативен приход за четвъртото тримесечие на 2009 година отразява дейностите за намаляване на разходите, подобреното търсене, което е увеличило продажбите и производствените нива, съобщават от Goodyear. Разходите за суровини през тримесечието са били намалени с 358 млн. долара.
Нетните приходи на Goodyear за четвъртото тримесечие на 2009 възлизат на 107 млн. долара (44 цента на акция) при загуба от 330 млн. долара (1,27 долара на акция) за същия период на 2008 г. Нетната загуба на Goodyear също се е увеличила - тя възлиза на 375 млн. долара (1,55 щ.д. на акция) при нетна загуба от 77 млн. долара (32 цента на акция) за 2008 година. Всички стойности на акция са получени като приходът е разделен на общия брой акции, уточняват от компанията.
Резултатите на Goodyear са плод и на икономии. Компанията следва план за намаляване на разходите си, съгласно който за периода 2006-2009 г. икономиите са достигнали общата сума от 2,5 млрд. долара.
През 2009 година компанията е намалила общия брой на служителите си с около 5700, надвишавайки предвиденото намаление от 5000 работни места.
Макар че през 2009 г. постигнахме нашата цел при икономиите, през 2010 г. ще продължим да намаляваме разходите, споделя Кийгън. През следващите три години планираме да достигнем брутни икономии от още 1 млрд. долара, допълва той.
В същото време през 2009 г. компанията е представила 62 нови продукта на пазара като с това е надминала собствената си цел за над 50 нови изделия, съобщават от там.